2023.10.29.TomiSpark

Ilyen íze lenne a jövőnek? Kipróbáltuk a mesterséges intelligenciával alkotott Coca-Colát

A mesterséges intelligenciában rejlő potenciált a tech cégek mellett az üdítőket és energiaitalokat gyártó márkák is megpróbálják kiaknázni. Erre tökéletes példa a Coca-Cola újdonsága, az Y3000 névre keresztelt kóla, amit részben az egyre több helyen alkalmazott technológia segítségével alkottak meg, azt viszont nem árulták el, milyen ízre számíthatunk, így hát utánajártunk egy kicsit a dolgoknak.

Manapság elég sok helyen szóba kerül a mesterséges intelligencia és a technológiában rejlő lehetőségek, így várható volt, hogy előbb vagy utóbb valamilyen módon az igazán ismert márkák is megpróbálják kihasználni ezt a jelentős mértékű figyelmet. Bármit is hozzon létre ezzel egy népszerű cég, arra sokan felkapják majd a fejüket, ami akár az eladásokat is megdobhatja.

Nem csoda tehát, hogy a Hell révén a közelmúltban megjelent az első olyan energiaital, amelyet teljes egészében a mesterséges intelligenciával hoztak létre. Ez azt jelenti, hogy az ízvilágot és a csomagolást is abszolút rábízták, amiből hivatalosan egy tutti-frutti & berry-blast kombináció, tehát a szokásos mellett, bogyós gyümölcsök ízét is tartalmazó termék jött létre egy elképesztően színes dizájnnal, amely a digitalizálásra is utal.

Fotó: Coca-Cola

Ezt követően nem sokkal a Coca-Cola is megjelent első olyan üdítőjével, amit a mesterséges intelligenciával hoztak létre, ám ők kissé más megközelítést alkalmaztak. A cég állítása szerint nem támaszkodtak teljesen a technológia meglátásaira, azt ugyanis ötvözték a márka rajongóinak véleményével, így alakult ki végül az általuk csak futurisztikusnak nevezett íz. Arról ugyanis sehol sem tettek említést, hogy mire számíthat a fogyasztó a kóstolás pillanatában, mindössze annyit tudni, hogy készült belőle cukros és cukormentes változat is, illetőleg sok szó esett a csomagolásról, továbbá az általuk vizionált jövőről.

„Reméljük, hogy a Coca-Cola még 3000-ben is ugyanolyan releváns és frissítő lesz, mint ma, ezért kihívás elé állítottuk magunkat, hogy feltárjuk, milyen lehet a jövőből származó kóla íze - és milyen élményeket szabadítana fel egy kóla a jövőből? A Real Magic márkaplatform a váratlan kapcsolatokat ünnepeli, amelyek a hétköznapokat rendkívülivé teszik, ezért szándékosan összehoztuk az emberi intelligenciát és a mesterséges intelligenciát, hogy felemelően fejezzük ki, mit hoz a Coca-Cola szerint a holnap” – idézte a cég sajtóközleménye Oana Vladnak, a The Coca-Cola Company globális stratégiáért felelős vezető igazgatójának szavait.

Bár több helyen kapható flakonos változat is, itthon dobozos kivitelben és cukormentesen érhetjük el az újdonságot, amelyen az ezüst, a ciánkék, a magenta és az ibolya színeit fedezhetjük fel. Ezek együttesen a Coca-Cola közleménye szerint egyértelműen futurisztikus hatást keltenek, amelyen az ikonikus írások a pontcsoportokkal összefüggő mátrixot alkotva ábrázolják a jövő emberi kapcsolatait a bolygón.

Hogy ezt a fogyasztók mennyire fogják meglátni benne, azt nehéz megmondani, mindenesetre ezzel is igyekeztek elmélyíteni mindenkiben, hogy itt valami jövőt idéző dologról van szó, akárcsak a Creations Hub nevű oldallal, amire eljuthatunk ide kattintva, illetőleg a csomagoláson lévő QR-kód által. Itt elvileg azt láthatjuk, hogy milyen a mesterséges intelligencia által elképzelt jövő 3000-ben, mégpedig a telefonunk kamerája és a 3000 AI lencse segítségével, illetőleg felfedezhetjük még a kólához hasonlóan limitált kiadású Y3000 capsule kollekciót, amit a Yoon Ahn tervező által alapított AMBUSH® divatmárkával hoztak össze.

Vélhetőleg ezekkel is megnyernek majd jó néhány embert, de a többség az ízre lesz kíváncsi, mert ez lesz a döntő abban, hogy valaki újra megveszi-e majd a kólát, amivel a Coca-Cola elviekben a jövőt vázolja fel nekünk.

Érezhető a különbség

Ha valaki esetleg azt gondolta volna, hogy itt csak egy nagyszerű reklámfogásról van szó, azt ki kell ábrándítanunk. A teszt során az új gyártmányt összevetettük a már megszokott cukormentes kólával és több apróság is feltűnt, amiben más az Y3000. Már maga a kiszerelés is különbözik, hiszen a sima dobozos Coca-Colákat itthon zömében 0,33 literes kiszerelésben kapjuk meg, míg a futurisztikus verzió 0,25 literes.

Pohárba kiöntve látható is volt egy idő után, de kóstolva is érződött, hogy az Y3000 a standard cukormenteshez mérten kevésbé volt szénsavas, továbbá egy erőteljesebb gyümölcsös illatot kapunk a megszokotthoz képest. Ez egyébként az ízvilágon is érződött, amelyben megvan a Coca-Colára jellemző íz, ez azonban párosul egy feltűnően édes gyümölcsízzel, ami helyenként a régi rágógumikra emlékeztetett minket.  

Hogy ehhez képest a színe gyakorlatilag teljesen azonos a szimpla kólával, eléggé meglepő, mindenesetre kíváncsiak voltunk, mások mit gondolnak erről. Némi kutakodás után rájöttünk, hogy azok, akik már kóstolták hasonlóan éreztek és bár ez nem nyert azóta sem megerősítést, egy helyen elég konkrétan belőtték az ízkombinációt. The Soda Wiki annak a weboldalnak a neve, ami összegyűjtötte a legfontosabbakat erről a kóláról, itt pedig az íznél a rágógumi és vanília volt megadva.

Összességében tehát elmondható, hogy mindenképpen különleges dolgot dobtak piacra, amelynek marketingkampánya eddig működőképesnek tűnik, hiszen rengeteg figyelem irányult erre az új termékre. Az Y3000 egyedi ízvilága főként azoknak nyerheti majd el a tetszését, akik szeretik az ilyesfajta édesebb és gyümölcsösebb dolgokat, de ajánljuk azoknak is, akik szívesen kísérleteznek, esetleg csak gyűjtik a limitált szériás dobozokat.  

Megosztás
Beszéjünk róla!
Array
Ahhoz, hogy kommentelni tudj be kell jelentkezned Facebookon!

Bejegyzések, amelyek érdeklehetnek.

crosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram