Megnéztük, mire képes a Baseus hordozható kompresszora, ami az autós felhasználáson túl sok más dologra is jó lehet. Labdák, motorok vagy kerékpárok abroncsai, szintén gyorsan felfújhatók a kellő méretre ezzel a vezeték nélküli termékkel, ami egészen jó benyomást tett ránk.
A Baseus márkája abszolút nem ismeretlen azok számára, akik autós kiegészítőket keresnek. A cég kütyüiből néhányat már mi is teszteltünk, a többségükkel pedig elégedettek voltunk, így egészen izgatottak lettünk, amikor a Smartdiszkont jóvoltából megkaptuk legújabb teszttermékünket.
Ez nem más, mint a digitális kijelzővel ellátott akkumulátoros kompresszor, ami méreteit illetően egy powerbankhoz hasonlítható, miközben funkciói miatt már elsőre is kifejezetten praktikusnak tűnt. A piacon most jellemzően 18-25 ezer forint között mozog az ára, így az ember nyilván azt várja el, hogy egy tartós, és az árához mérten megfelelő teljesítményű eszközt kap kézhez.
Ez főként akkor igaz, ha egy ilyen kompresszort vásárolunk, hiszen bármikor szükség lehet rá, de a többség nem fogja naponta használni. Azt a szituációt viszont senkinek sem kell bemutatni, amikor jól jönne egy okos kütyü, ami időt spórol nekünk, itt pedig pont egy ilyenről lesz szó. A hordozható kompresszorok ugyanis elég nagy segítséget nyújthatnak otthon, útközben, de például egy túrázás alkalmával is.
A Baseus gyártmányát éppen az olyan helyzetekre hozták létre, amikor nem akarunk egy manuálisan működő pumpával vesződni, vagy éppen nincs kedvünk egy benzinkútig elmenni. Míg egy labdát kézzel is felpumpálunk néhány perc alatt, így jelentős bosszúságot nem okoz, amikor egy kerékpár vagy egy autó kerekéről van szó, netán egy matracba szeretnénk nagyobb mennyiségű levegőt beletölteni, olyankor elég nagy áldás tud lenni, ha csak előkapunk a táskánkból egy ilyen akkumulátoros egységet,
Ez azonban csak akkor igaz, ha tényleg képes arra, amit a gyártó ígért, illetőleg nem vesz el túl sok időt a beüzemelése. Éppen ezért voltunk nagyon kíváncsiak a termék tulajdonságaira. Miután átvettük, elsőként az tűnt fel, hogy elég súlyos volt a doboz, de ez talán nem meglepő, mivel 610 grammot nyom a főegység.
A dobozon jelezték a legfőbb tulajdonságait, illetőleg már itt utalnak rá, hogy mire számíthatunk a felbontást követően, mivel nem spórolták ki a csomagból az akkumulátort, a töltőkábelt, a szeleptűt, a fúvókákat, de még a pumpáláshoz szükséges csövet sem. Mindemellett a hátoldalon találunk egy egészen hitelesnek tűnő fotót is, amelynek még számtalan változatára rábukkanhatunk az interneten, de a gyári értékek is szerepelnek rajta. Az apróságokat, így köztük a kábelt is egyetlen fekete, mégis egészen igazán ízléses kartondobozban találtuk meg egy műanyag védőelem társaságában, míg a vastagabb cső a kompresszor alá került a szokásos Baseusra jellemző matricák, tovább a fontosabb papírok társaságában.
A főegységet egy kellemes tapintású zacskóban kaptuk meg, ami pont ugyanolyan volt, mint a többi Baseus gyártmányú terméknél, így semmi meglepetés nem ért minket, ám miután kiszedtük belőle a kompresszort, negatív és pozitív dolgok egyaránt az eszünkbe jutottak. Egyrészt ott volt az a dolog, hogy a kijelző kapott egy védőfóliát, ami kellemes csalódás volt, másrészről viszont arra is rá kellett jönnünk, hogy a fémes külső borítás eléggé csúszós, az ujjlenyomatoktól pedig könnyen maszatossá válik.
Ez ugyanígy igaz a kijelző alatti gombokra is. A kezelőszervek ugyan gumírozottak, de ettől függetlenül ezt is sűrűn kell majd takarítani, ha hosszabb távon ügyelni szeretnénk az eszköz tisztaságára. Az oldalt lévő szellőzőkben semmi meglepő nincsen, felül viszont a csőnek kialakított bemenetek, valamint a töltőport mellett egy lámpát is találunk. Bár a dobozon erre kiemelten nem hívták fel a figyelmet, a gyári leírás alapján gyorsan kiderült, hogy a Baseus egy zseblámpát is elrejtett benne, ami ugyanúgy az akkuról üzemel.
Ez elsőre kissé feleslegesnek tűnhet, ám ha jobban belegondolunk nem rossz ötlet. Ha rosszabb fényviszonyok mellett kellene levegőt pumpálni egy kerékbe, netán kempingezünk valahol és a sötétben van szükség a kompresszor használatára, akkor így már nincs szükség külön fényforrásra. A Baseus egyébként gondolt arra is a lámpa kapcsán, hogy különböző módokon villogni tudjon, ami szerintük azért hasznos, mert így akár SOS-jeleket is tudunk továbbítani a távolba, ha esetleg bajba kerülnénk valahol.
A leírás szerint egy 7500 mAh-s tartós akkumulátor működteti, ami továbbfejlesztett kialakítással rendelkezik, a fentebb említett szellőzők pedig a hatékonyabb hőelvezetésért lettek létrehozva, ami azért is fontos, mert egy csendes eszközt szerettek volna kiadni a kezükből. Utóbbi nem feltétlenül sikerült, mivel használat közben 85 dB-t mértünk, ami nagyjából egy hangosabb tapsnak felel meg, de itt ez jó néhány másodpercig eltart némi rezgéssel vegyítve. Persze a nagyobb méretű társaihoz képest ez még halknak mondható, szóval ez nézőpont kérdése is.
Ahhoz viszont, hogy kipróbáljuk, mindenekelőtt töltenünk kellett, mivel csontig lemerült állapotban szedtük ki a dobozból. A terméket egyébként bontatlanul kaptuk, így vélhetőleg mindenki más is szembesülni fog majd ezzel, ám jó hír, hogy egy telefonhoz mellékelt gyorstöltő használatával körülbelül 10 perc alatt elég töltés ment bele ahhoz, hogy a bicikli kerekén, illetőleg egy labdán tesztelni tudjuk. A teljes töltöttséghez elviekben 4-5 óra lenne szükséges, ebből azonban a későbbiek során a gyorstöltővel képesek voltunk lecsípni egy kicsit.
Ha működésbe szeretnénk hozni, ahhoz a középső OK feliratú gombot kell jó hosszan megnyomni, ezek után pedig válogathatunk a különböző felhasználói profilok között. A kijelző legfelső részén ugyanis látjuk a töltöttségi adatokat, kicsit lejjebb viszont választhatunk a baloldalt található M-jelzésű gomb segítségével, hogy autóhoz, motorhoz, kerékpárhoz, esetleg labdához kívánjuk alkalmazni.
Mindegyik esetében kapunk alapvető nyomásértékeket, amelyeket a jobboldali nyilakkal tudunk majd módosítani, a maradék egyetlen gomb pedig a zseblámpa működtetésére szolgál. Ha pedig már a kijelzőnél járunk, említsük meg a pont tökéletes fényerőt, mivel a feliratok napfénynél is leolvashatók voltak, míg sötétben egyáltalában nem bántotta a szemünket.
A vastag csövet a tetején, baloldalt tudjuk rögzíteni, jobb szélen pedig kapunk egy tároló részt a másik végnek, hogy praktikusan tudjuk hordozni magunkkal a doboza nélkül, mindazonáltal ránézésre így egy helyes kis biciklilakatot gyárthatunk belőle.
A használathoz egyébként erre a végére tudjuk rögzíteni valamelyik fúvókát vagy a tűszelepet, ha szükséges lenne, a többit pedig talán nem kell magyarázni. Nekünk autógumin, egy bicikli kerekén, illetőleg egy gumilabdán volt alkalmunk kipróbálni, de egyik esetben sem csalódtunk. Utóbbi kettőnél kifejezetten gyorsan végzett, a kocsinál viszont már volt némi várakozási idő, de ez a legkevesebb a kényelem és a praktikum érdekében.
A gyártónál ráadásul gondoltak arra is, hogy olykor figyelmetlenek az emberek, így a rendszer azonnal leállítja magát, amikor elérte a kívánt értékeket, hogy véletlenül se menjen túl sok levegő az egyes tárgyakba. Az tehát kétségtelen, hogy nagyon hasznos és az akkuja is elég sokáig bírja, nekünk folyamatos próbálgatás alatt merült le durván egy nap alatt, de teljes feltöltéssel, ha csak néhány alkalommal használjuk, biztosan sokáig kibírja majd.
Egy autóban simán elfér bárhol, akár a kesztyűtartóban is, de akkor sem húzza majd le nagyon a táskánkat, amennyiben kerékpárral mennénk valamerre. Ha tehát valaki szeretne idegeskedés nélkül megoldást találni a váratlan problémákra, annak érdemes lehet beszerezni egyet ebből a termékből.
A lehetőséget köszönjük a Smartdiszkontnak, ha valaki ehhez hasonló termékekben gondolkodik, akkor ide kattintva érhető el az áruházuk.
A Baseus még mindig egészen jó kiegészítőket gyárt, amire a mostani teszttermékünk is kiváló bizonyítékként szolgált. Bár a súlya viszonylag nagynak mondható, ennyit elvisel az ember azért cserébe, hogy bárhol és bármikor felfújhatunk vele néhány tárgyat. Egy kerékpár lapos gumijának a felpumpálásához például csak néhány másodpercre van szükség, aztán mehetünk is tovább.