Egy új generációs bolt elindításán munkálkodhatnak a hírek szerint, amiben kulcsszerepet játszana az Activision Blizzard fúziója.
Januárban hivatalosan is megerősítették, hogy a Microsoft megvette az Activision Blizzard kiadóját és vele együtt a játékfejlesztési részleget is. Mindez nagyjából azt jelentette, hogy a cég és annak összes leányvállalata, többek között a mobilos óriás King is a kezükbe került, de konkrétabb terveket ekkor még nem árultak el ezzel kapcsolatban.
Nemrégiben azonban a The Verge számolt be arról, hogy információik szerint a cég beadványt adott be a brit Verseny és Piacfelügyelethez (CMA), melyben egy friss Xbox bolt létrehozását tervezik, amely nem csak konzolokon és PC-ken, hanem mobileszközökön is elérhető lenne, ezzel megnehezítve a Google és az Apple dolgát a mobiljátékok piacán.
Az újdonság állítólag erősen támaszkodna az Activision Blizzard tervezett fúziójából származó tartalomra, mivel ez fellendíthetné a mobiljátékokból és az ezekhez tartozó reklámokból származó bevételeket. Bár ennek meglenne az értelme, egyelőre még nem biztos, hogy a Microsoft a vázoltak szerint indítja el az Xbox mobilra optimalizált áruházát. A CMA ugyanis mélyreható vizsgálatot folytat az Activision Blizzard felvásárlásával kapcsolatban, mivel a jogosulatlan versenyelőny is felmerülhetett problémaként.
Amennyiben hinni lehet a híreknek, akkor a vállalat a háttérben szeretné a brit szabályozó hatóságokat meggyőzni arról, hogy az ügylet megőrzi vagy akár javíthatja is a versenyt, de nem ez lesz vélhetően az egyetlen kihívás. A felhasználók többsége a játékok letöltésére mobilon az App Store-t, vagy a Google Play Store-t keresik fel, így tehát nem lesz egyszerű egy új platformra csábítani a játékosok zömét.