A boltok mellett a októberben az internetet is elárasztják a halloweennel kapcsolatos dolgok, a népszerű alkalmazás fejlesztői pedig készültek néhány különlegességgel az idei ünnepre is. A Snapchat által, akkor pénzt is kereshetünk ebben az időszakban.
Bár elsősorban még mindig az angolszász országokban tartják, az utóbbi években már hazánkban is eléggé elterjedt ez az ősi kelta hagyományokból kialakult ünnep, ami hagyományosan október 31-re esik. Ilyenkor a többség beöltözik valamilyen jelmezbe, de az arcfestések is a szokásos klisékhez tartoznak, ezekhez viszont jó pár apróságra szükség lehet.
A Snapchat most az AR-technológiáját kihasználva ebben szeretne segíteni a felhasználóinak, hogy a vásárlásokat és az ekkor meghozott döntéseket még inkább megkönnyítsék. A vállalat hivatalos blogján megjelent írás szerint a Snap AR egyedi szerepet játszik a vásárlási út minden egyes szakaszában. Ennek oka, hogy vásárlók virtuálisan interakcióba léphetnek egy termékkel, több időt töltenek a márkával, és ezáltal több okuk van arra, hogy a szolgáltatáson keresztül kikérjék a barátaik véleményét.
A cég egyébként arra is kitért, hogy ilyenkor a szokásosnál jóval többen használják a Snapet, ami a különböző márkáknak is jó lehetőségeket rejthet magában, de az általános felhasználókra is gondoltak néhány újdonsággal. Ilyenek például azok a filterek, és plusz ruházatok, amiket a saját bitmojinkra aggathatunk az ünnepi időszakban, de a legkomolyabb vállalkozásuk talán az a több kategóriából álló verseny, melynek összdíjazása 100 000 dollárra rúg.
Ez lett az úgynevezett Spotlight Challenge, ami a Tubefilter hírei szerint október 3-án indult. Első körben a résztvevőknek lehetőségük nyílt megosztani a jelmez bakikat a #CostumeFails hashtag alatt, de a HalloweenDecorations által a legjobb dekorációk is helyet kaptak. A versenyek némelyike nem meglepő módon a Snapchat saját funkcióit fogja népszerűsíteni, így a jelmezes fotókat a Snap Memories-ból lehet előhúzni, a résztvevők pedig Green Screen Video és Photo Lens segítségével erősíthetik meg a #HalloweenPredications alatt, hogy melyek az idei év legmenőbb öltözékei.
A mai naptól kezdve újabb kihívások indulnak, hétfőn ugyanis jöhetnek az állatok jelmezei a #PetCostume segítségével, a #HorrorStory kategóriában 10 másodperc alatt kell elmesélni egy rémisztő történetet, ami akár pénzt is érhet, míg #PumpkinShowdown a tök faragás rajongóinak lehet tökéletes terep. A Spotlight harmadik köre majd október 17-én veszi kezdetét, akkor a #DIYCostume és a #CouplesCostume a legjobb halloweeni megjelenéseket mutatja be, a #HalloweenHouseParty és a #HighSchoolHalloween a legjobb bulikba kalauzolja el a nézőket, a #HalloweenSound pedig a későbbiekben nyilvánosságra kerülő hangfelvételeket gyűjti majd.
Az ilyen kihívások egyébként nem számítanak újdonságnak a platformon, már korábban is rengeteg bevételt is teremtettek ezek a vállalat számára. Az általuk kiosztott összeg mértéke így tehát nem feltétlen mondható meglepőnek.