Az interneten lassan mindent megvehetünk, amit a fotókon láthatunk. A közösségi oldalak többsége sok időt fektetett abba, hogy megkönnyítse a dolgunkat a vásárlásokat tekintve, a Snapchat viszont ennél is tovább ment.
A Snap az egész vásárlási élményt megpróbálja átültetni a virtuális térbe az alkalmazás AR-kamerájának köszönhetően. A Camera Kit segítségével a legtöbb ilyen technológia a márkák weboldalain és a kiskereskedelmi alkalmazásokon belül is működhet. Persze ezzel kapcsolatban még rengeteg lesz a munka, viszont a vállalat egészen gyorsan halad. A The Verge hírei szerint csütörtökön jelentették be, hogy bővítik az AR felpróbálási funkcióit, amelyek segítségével a felhasználók virtuálisan felpróbálhatnak ruhákat és kiegészítőket.
Ezen túlmenően létrehoznak a Dress Up nevű alkalmazáson belül egy központot is, amely a reményeik szerint a bevásárlóközpontok jövőjét jelenthetik. Mindez nemcsak egy katalógus lesz, ahol árucikkeket láthatunk, a fejlesztők szerint ez jóval szórakoztatóbb lehet, mint egy átlagos online bolt.
„Ez nem csak egy vásárlási fül a termékekhez. Most van egy alapvetően haszonelvű terület, mi pedig arra összpontosítunk, hogy ezt előrébb mozdítsuk, illetőleg van egy hatalmas területe a divatnak, ami az önkifejezésről, a tanácsok kéréséről, és a barátokkal való szórakozásról szól” - mondta Carolina Navas, a Snap AR-stratégiáért és termékmarketingért felelős vezetője egy interjúban.
Az új fejlesztések lényege nemcsak az, hogy felpróbáljuk a ruhákat, de megörökíthetjük ezeket a képeket, hogy aztán megoszthassuk a barátainkkal, megtudva a véleményüket. A jövőben elvileg olyan alkotói tartalmak is lesznek az appban, mint a különböző márkák tippjei és ötletei, amelyek mind aszerint változnak, hogy mit szeretsz, és hol, valamint hogyan használod a platformod.
A Snapchat számára az egyik legnagyobb kihívás a katalógusuk bővítése lesz, hogy ezáltal az emberek minden megvásárolható dolgot megtalálhassanak. A cég ezzel kapcsolatban bejelentette az AR Image Processing névre hallgató technológiát, amely gépi tanulást használ, hogy a szokásos termékfotókat 3D-s modellekké alakítsa.