A játékokat fejlesztő vállalat lett a Bandcamp új tulajdonosa, mely online értékesítéssel és a zenészek támogatásával foglalkozik. Ez a jövőben is így lesz, ám nagy segítséget kapnak a további fejlődéshez.
A független zenészek platformjaként jött létre 2007-ben a Bandcamp. A szolgáltatás lényege igazából nem sokat változott a kezdetekhez képest, a művészek ugyanúgy rendelkezhetnek egy személyre szabható oldallal, ahová feltölthetik és terjeszthetik alkotásaikat.
Azóta persze némileg bővült a termékek és szolgáltatások köre, ilyen volt például a Bandcamp Fridays kampány, melynek keretein belül a vállalat lemondott az őket illető jutalékról, hogy a zenészek nagyobb bevételre tehessenek szert. Noha alapvetően a weboldalon bonyolított tranzakciók számítanak az egyik fő bevételi forrásuknak, a kezdeményezésnek köszönhetően 2020-ban 40 millió dollárt gyűjtöttek össze az művészek számára.
A sikerre az Epic Gamesnél is felfigyeltek, a Consequence pedig nemrégiben arról számolt be, hogy megvették a céget, ám a felvásárlás nem jelenti azt, hogy felforgatják az eddig jól működő rendszert. A Bandcamp hivatalos blogján a vezérigazgató és társalapító Ethan Diamond árult el részleteket a változásokról, ami szerinte inkább a stratégiát és felület fejlesztését illeti.
Bandcamp is joining Epic Games! Read more here: https://t.co/dvLEhURZYG pic.twitter.com/4t1MRvugmG
— bandcamp (@Bandcamp) March 2, 2022
A vezető elmondása alapján az alapok megmaradnak, vagyis a zenészeknek ugyanúgy a bevételek 82 százalékát osztják vissza, továbbra is a szerzők dönthetik el, mennyiért árulják a dalokat, de a háttérben dolgozó csapat is ugyanazokból áll, mint eddig. Mindez azt jelenti, hogy a Fortnite és az Unreal fejlesztője nem szól bele a korábbi folyamatokba, viszont ez a lépés ismét azt mutatja, hogy készülnek valamire, hiszen nemrégiben a zenei játékokról ismert Harmonix is a birtokukba került.
„A 2008-as indulásunk óta küldetésünk megvalósítása motivál bennünket, ami a zene gyógyító erejének terjesztése egy olyan közösség létrehozásával, ahol a művészek a rajongóik közvetlen támogatásával gyarapodhatnak. Ez az egyszerű elképzelés jól bevált, a művészeknek és kiadóknak történő kifizetések pedig megközelítik az 1 milliárd dollárt” – írta Diamond a cég blogján.
„Bár az évek során más cégek is azt akarták, hogy csatlakozzunk hozzájuk, mindig tudtuk, ez csak akkor lenne izgalmas, ha erősen hisznek a küldetésünkben, azonosulnak az értékeinkkel, és nem csak a Bandcamp folytatását szeretnék látni, hanem olyat tudnak adni, amivel sokkal több hasznot hozhatnak az oldalt használó művészeknek, a kiadóknak és a rajongóknak is. Az Epic Games mindezeket a feltételeket teljesíti. Közösen szeretnénk a világ legnyitottabb, művészbarát ökoszisztémáját építeni, hogy együtt további lehetőségeket teremtsünk a művészek számára, akik munkájukért tisztességes díjazásban részesülhetnek” – tette hozzá.