A TikTok anyavállalata már rendelkezik egy zenei szolgáltatással Resso néven, ám egy ideje arról szól a pletyka, hogy hamarosan globálisan is elindulhat egy hasonló, mégpedig a zászlóshajó márkaneve alatt. Egyes területeken egy konkrét URL-re, és bemutatkozó szövegekre is felfigyelhettek a szemfülesek.
Már több olyan hír is érkezett az idei évben, miszerint a ByteDance szeretne a zenei streaming piacán is tényezővé válni. Hogy ezt mennyire komolyan gondolhatják, azt a Resso Indiában, Brazíliában és Indonéziában való jelenléte mellett jól mutatja, hogy az applikációban már egy hivatkozás is feltűnt, melyek a TikTok Music érkezését vetítik előre.
Az továbbra sem világos, hogy a Resso lesz átnevezve és összevonva a hamarosan globálisan induló szolgáltatásban, vagy egy önálló platformot hoznak létre, viszont a Techcrunch hírei szerint már felfedezhető volt a music.tiktok.com oldal linkje, az alkalmazás kódjában, valamint több más apróság is TikTok Musicra utalt.
A kódban lévő URL állítólag több országban is elérhető volt, akik pedig rákerestek, egy üzenetet kaptak. „Keményen dolgozunk az asztali verzión. Nézz vissza hamarosan!” – írták a weboldalon, amit az Ausztráliában, Új-Zélandon, Mexikóban, Malajziában és Szingapúrban élők, illetve az ottani VPN-t használók láthatták, amennyiben rákattintottak a letöltés gombra. Más esetben, így például Magyarországról is csak a „403 Forbidden” üzenetet kapjuk meg, így valószínűleg az említett országokban indulhat majd el először a vadonatúj szolgáltatás.
Van azonban ezen túl is egy dolog, ami egyértelműen elárulja, mi készül épp a háttérben. Az oldal felhasználási feltételei is a TikTok Music nevet használják, a leírás pedig eléggé sokatmondó: „Üdvözöljük a TikTok Music oldalán! A TikTok Music, a TikTok Feltételekben meghatározott szolgáltatásaink egyike, egy zenei streaming szolgáltatás, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a zenehallgatást” – olvasható a feltételeknél. A kezdetlegesség persze még meglátszik, hiszen az oldalon számos helyen helyőrző szöveg jelzi, hogy az fejlesztés alatt áll, de a tesztidőszak kezdetére már vélhetően nem kell sokat várni.
Szintén erre utal, hogy a márkanevet több országban is regisztrálták a közösségi oldalakon, a grandiózus tervek tehát hamarosan hivatalosan is megerősítést nyerhetnek. Korábban a SoundOn szolgáltatás elindítása is egyértelmű jel volt arra, hogy a lehető legjobban szeretnék kihasználni a zenében rejlő lehetőségeket, ami nem is csoda, hiszen manapság sok dal a TikTok által válik igazi slágerré.