A vadonatúj cég egy egészen különleges okostévét szeretne piacra dobni, mégpedig egy olyan üzleti modellel, amely nagyban eltér a riválisokétól. A készüléket ingyen adják nekünk, ha teljesítjük a felhasználási feltételeket és reklámokat nézünk. Egyszerűnek hangzik, a kép viszont kissé árnyaltabb ennél.
A Paramount Globalhoz köthető Pluto TV nevű streaming szolgáltatás egyik társalapítójának projektjeként jött létre a Telly, amely létrehozott egy egészen fura televíziót. A készülék ugyanis két képernyővel rendelkezik, és bár alapvetően egy okoseszközről van szó, a harmadik féltől származó appokat sajnos nem támogatja.
Ez nagyjából annyit jelent, hogy a Netflix, a Spofity és hasonlók nem lesznek elérhetők, ezek használatához viszont biztosítanak egy Android tv-t, amit szintén ingyen adnak számunkra. Kissé sufnis megoldás, de az emberek többsége szívesen elfogadja, amennyiben nem kell fizetnie érte, ahogyan a Telly tévéjéért sem kell, legalábbis pénzben biztosan nem.
Az üzleti modelljük lényege ugyanis egészen különlegesnek mondható. A tévé egyrészt áll egy normális 55 hüvelykes, 4K-felbontású képernyőből, ami alatt egy hangszóró helyezkedik el, alatta viszont ott egy vékony vízszintes sávban elhelyezkedő másodlagos panel. Utóbbin kizárólag reklámok, vagy olyan hasznos információk jelennek majd meg, mint az időjárás jelentés, a sporteredmények, a tőzsdei árfolyam, esetleg rövid hírek.
Mindez elsőre jól hangzik, a dolognak pedig az a lényege, hogy amikor nem nézzük a tévét, akkor ezen a második képernyőn reklámok jelennek majd meg, így tehát kapunk egy folyamatos hirdetési platformot a lakásunkban. A cég vezetője, Ilya Pozin, aki a Pluto TV egyik társalapítója volt, a The Verge-nek elárulta, hogy véleménye szerint az ingyenes tévézés a nézőket a reklámrendszer egyenrangú részévé teszi, amiből ők ugyanúgy profitálhatnak ezáltal, mint a nagyobb cégek, míg a Telly stratégiai igazgatója, Dallas Lawrence biztosított mindenkit arról, hogy a reklámokkal nem akarják megzavarni a felhasználókat.
Éppen ezért a hirdetések akkor jelennek majd meg, amikor effektíve, nem használják a készüléket, de azért nem ilyen egyszerű a dolog. A cég leírása szerint a tévé figyeli a keresési szokásainkat, az előzményeinket, hogy milyen gombokat használunk, de még az általunk nézett tartalmakról, a nézési időtartamról, vagy arról is adatokat gyűjt, hányan és milyen módon lépünk kapcsolatba az eszközzel.
Ehhez az ingyenes készülékért cserébe muszáj lesz hozzájárulni, máskülönben ki kell fizetni a tévé teljes árát, de arra is lehetőséget kapunk, hogy visszaadjuk a készüléket. Arra is ez vonatkozik, ha letakarjuk a tetején lévő kamerát, mivel az okostévé ilyet is kapott, ahogyan egy mikrofont is, ám ezek elsődlegesen a videóchatekhez, vagy pedig az otthoni fitneszprogramokhoz lettek kitalálva.
Az eszközön egyébként egy saját fejlesztésű TellyOS operációs rendszer fut, vagyis elég sok a kérdőjel körülette. Hogy ez az üzleti koncepció mennyire nyeri majd el az emberek tetszését azt sem tudni, ez még a jövő zenéje, mindenesetre azt sikerült elérni, hogy felfigyeljenek rájuk, hiszen rengeteg sajtóorgánum cikkezett róluk az elmúlt napokban.