Az egyik legnépszerűbb e-sport platform rengeteg rajongót gyűjtött már magának, anyagilag viszont mégsem elég kifizetődő a fejlesztők számára.
A League of Legends már jelentős ideje velünk van, 2009-ben adták ki a játékot, 2010 óta pedig e-sport versenyeket is rendeznek belőle. A népszerűsége gyakorlatilag folyamatosan növekedett és mai napig húzónév az olyan események többségén, ahol többféle játék is szerepel a programban.
Mindezek alapján simán azt gondolhatnák az emberek, hogy fejlesztő és a kiadó, vagyis a Riot Games egy halom pénzt keres ezzel, de mint azt nemrégiben a cég elnöke, John Needham elmondta, még mindig nem tudnak nyereséget termelni ebben a divízióban. Erre lenne válaszlépés, hogy megduplázzák az élő események számát.
„Szeretjük magunkat a sport jövőjének nevezni, úgy gondoljuk, hogy ezt építjük. Viszont ha nem tudom az e-sportot a csapatok és a szponzoraink számára nagyszerű üzletté tenni, akkor nem sokáig fogunk fennmaradni. Nagyon sokat gondolkodunk azon, hogyan tehetjük nyereségessé az egész ökoszisztémát” ─ nyilatkozta Needham a The Washington Post számára.
A szakember az interjúban megjegyezte, alapvetően az a céljuk középtávon, hogy elkerüljék a veszteségeket, valamint a befolyt összegekből tovább tudják fejleszteni a játékot.