2022.11.28.TomiSpark

Már a Ferrarinak is van koncepcióautója a Gran Turismo 7-ben

Vision Gran Turismo néven érkezik december 23-án a maranellóiak alkotása, melyet a Polyphony Digital fejlesztésében lehet majd kipróbálni. Az olaszok ezzel csatlakoztak azokhoz az autógyártókhoz, melyek szabadjára engedték a fantáziájukat a játék keretein belül.

2013 óta már jó néhány márka csatlakozott a Gran Turismo Vision projekthez, melyben fantasztikus sportautókat terveztek meg. Ezek általában a látványos formák mellett lenyűgöző teljesítménnyel is rendelkeznek, de sajnos csak a virtuális térben próbálhatók ki.

Fotók: Ferrari

Ebbe a sorba most a Ferrari is beállt, miután bemutatták saját koncepciójukat. Az extrém járműben egy belsőégésű 3,0 literes ikerturbós V6-os motor található, amely a 296 GTB / GTS, valamint a GT3 és 499P versenyautókat is hajtja, de tekintve, hogy nem kellett semmilyen előírásnak megfelelniük, a mérnökök teljes szabadságot kaptak, hogy új magasságokba emeljék a 120 fokos V6-ost, ami így 1030 lóerőt tud. Ezen felül még további három villanymotor segít be, így érhető el az 1356 lóerős teljesítmény.

A forma valamelyest a WEC bajnokságában látható hiperautókra emlékeztet, valamint olyan aerodinamikai jellemzőket használ, amelyek ismerősek lehetnek valós autókról is, de itt ezt a végletekig fokozták. A hátsó rész a nemrég bemutatott 499P-től származik, különösen a szárny és a diffúzor, az elülső részen pedig feltűnő az S-csatorna megjelenése, de a nyolcfokozatú dupla kuplungos sebességváltót is a Formula-1-es technikájukból kölcsönözték.

„A Ferrari Vision Gran Turismo egy új formatervezési nyelvet mutat be, amelyet a következő években mutatunk be. Ez egy nagyon hosszú tervezési folyamat volt, amely több 3D modellel kezdődött, de végül eljutottunk a végső megoldáshoz, amelyről úgy gondoljuk, hogy pontosan azt képviseli, amire gondoltunk. Az új futurisztikus dizájn képviselete a Ferrari költészeteként jelenik meg” – mondta el a formatervezési igazgató, Flavio Manzoni.

A bonyolult hajtáslánc ellenére a Ferrari VGT csak kevéssel nehezebb, mint egy Mazda MX-5, száraz tömege mindössze 1250 kilogramm, amely 43,5 százalékban elöl / 56,5 százalékban pedig hátul oszlik meg. Ami a gyorsulást illeti, a 100 km/h-t nulláról nagyjából kettő, míg a 200-at öt másodpercnél is kevesebb idő alatt éri el. A modellből állítólag készül majd egy kiállítási darab is, így akár a saját szemünkkel is megtekinthetjük, amennyiben ellátogatunk a márka Maranellóban található múzeumába.

Megosztás
Beszéjünk róla!
Array
Ahhoz, hogy kommentelni tudj be kell jelentkezned Facebookon!

Bejegyzések, amelyek érdeklehetnek.

crosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram