Mégpedig az Odd Ball révén, ami pontosan arra szolgál, hogy a labdával való játék közben különböző hangokat generálhatunk, egy mobilalkalmazás által pedig mindebből egyedi zenét kreálhatunk. A termék hat éve indult útjára, de igény azóta is mutatkozik rá, nemrégiben pedig új gesztusokkal bővítették.
A Techcrunch cikke szerint az Odd Ball még 2018-ban indult egy Kickstarter-kampánnyal, majd az első verzió 2020-tól került forgalomba. Az alkotók ezzel az eszközzel azt akarták elérni, hogy egyszerűvé és szórakoztatóvá tegye a zenélés folyamatát. Mivel azt mindenki megismeri már gyerekként, miként is lehet játszani egy labdával, tekintve, hogy ez intuitívan jön, egy nagyszerű módnak tűnt a terveik megvalósítására.
Az Odd Ball által tehát MIDI hangokat generálhatunk a labdák megérintésével vagy pattogtatásával, de egy frissítés révén pörgetéssel, csavarással, mozgatással, rázással és a levegőben való dobálással is elérhetjük ezt. Mindezen túl pedig egy DJ módot is beépítettek a termékhez tartozó alkalmazásba, néhány háttérsávval és a képernyőn megjelenő utasításokkal az adott számhoz tartozó gesztusokhoz.
A hangok generálásánál a rendszer alapvetően két csoportba sorolja a gesztusokat, ezek a Triggerek (koppintás, rázás, csavarás), amit a gyártó hangjegyek lejátszásához hasonlít, illetőleg ott van a Modulátorok (mozgatás, pörgetés, levegőben dobás) csoportja. Erről azt írták, olyan, mint amikor gombokat nyomogatunk egy konzolon. Számít viszont a gesztus intenzitása is, mert a hangok generálása attól is függ, milyen erősen vagy gyorsan pörgetjük/rázzuk a labdát.
Pasquale Totaro, a vállalat alapítója és vezérigazgatója a TechCrunchnak elmondta, hogy a labda rendelkezik egy beépített érzékelővel is, amit korábban nem tudtak rendesen kihasználni, de az új frissítés már ezt is megváltoztatta. „A hardverben eredetileg volt egy mozgásérzékelő, amit egyáltalán nem használtunk. Az volt az elképzelés, hogy később egy új firmware-t hozunk létre, ami életre kelti. Most itt tartunk. Rengeteg kutatás-fejlesztés kellett ahhoz, hogy az összes funkció létrejöjjön. Képzeljünk el egy trackpadot, amely csak a koppintást értette... most már zoomol, csippent, húz, pásztáz” – mondta el Totaro.
„Mindenki tudja már, hogyan kell pattogtatni, rázni és dobni egy labdát, és mindezek a műveletek természetesen már eleve zeneiek és ritmikusak. A labdának ez a tulajdonsága gyakorlatilag lebontja azokat a kezdeti tanulási akadályokat, amelyeket egy zenekedvelőnek le kell küzdenie, amikor megpróbál megtanulni egy hangszert, egy eszközt vagy egy szoftvert” – tette hozzá.
A vállalat eddig több mint 25 000 készüléket adott el, elsősorban a gyerekek és a zenekedvelők számára, hamarosan pedig Totaro szerint két új eszközzel bővítik portfóliójukat. Az Odd Ball például egy olyan labdaváltozaton dolgozik, amely több RGB LED-et használ és így új interakciós dimenziót teremt.