Komolyan fellép a hirdetések blokkolásával szemben a Google. A cég bevételeinek jelentős része a reklámokból származik, éppen ezért a YouTube esetében egy olyan újítást vezetnek be, amivel bárkit letilthatnak azok közül, akik nem fizetnek a szolgáltatásért, de a reklámokat is kikerülik.
Mai napig sok pénz áramlik a YouTube-hoz, de ez főként a reklámok miatt van így. Sok csatorna ennek köszönhetően tud komoly bevételre szert tenni anélkül is, hogy szponzorált tartalmakat gyártanának, de önmagában a Google-nek is elég nagy károkat okoznak a hirdetésblokkolók.
Ezeket mai napig sokan használják, noha ott a YouTube Premium is, amivel a felhasználók némi havidíjért cserébe megszabadulhatnak a reklámoktól, amiket sokan kifejezetten bosszantónak találnak. A Google azonban hivatalosan is hadat üzent az ilyen eszközöknek, és mivel elég pontosan mérni tudják, használ-e az ember reklámblokkolót, így jelenleg egy kísérleti fázisban lévő módszerrel szűrik meg az ilyesmit.
A Techcrunch hozta le nemrégiben, hogy több felhasználónál is egy olyan üzenet jelent meg, amiben egy elég konkrét figyelmeztetést kaptak:
„A videólejátszó 3 videó után letiltásra kerül. Úgy tűnik, hogy talán reklámblokkolót használsz. A lejátszás blokkolva lesz, kivéve, ha a YouTube az engedélyezési listán van, esetleg a reklámblokkoló ki van kapcsolva” – áll az üzenetben, míg képernyőfotón az is látszik, hogy a cég ajánlja a Premium nevű szolgáltatását is.
Miután több portál, így például a Techcrunch is megkereste ebben az ügyben a céget, a Google részéről a következőt válaszolták: „Egy kisebb kísérletet végzünk világszerte, amely arra ösztönzi a reklámblokkolókat használó nézőket, hogy engedélyezzék a hirdetéseket a YouTube-on, vagy próbálják ki a YouTube Premiumot” – jelezték hivatalos közleményükben.
Lényegében tehát három blokkolóval megnézett videó után nem tudjuk folytatni a lejátszást, de fontos, hogy egyelőre még csak kísérleti dologról van szó, azt hivatalosan nem erősítették meg, hogy ez a korlátozás megmaradna-e.