2024.10.07.TomiSpark

Lesz még egy funkciója a Google-nek, ahol reklámok jelennek meg

A keresőóriás mostantól releváns termékeket fog elhelyezni a mesterséges intelligencia áttekintései mellé. Ez eddig mentes volt a reklámoktól, de a cég szeretné, hogy az MI által generált összefoglalók egy részét is kihasználhassák ebből a szempontból.

Abban már semmi meglepetés nincs, hogy a legnagyobb technológiai vállalatok, illetőleg a közösségi oldalakat működtető cégek is minél jobban szeretnék kiaknázni az MI-ben rejlő potenciált. És mivel az olyan keresőszolgáltatások, mint a Bing és a Google egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek erre, továbbá folyamatosan növekszik azok száma, akik MI-funkciókat használnak, ez egy újabb felület a reklámoknak.

A hirdetéseket ugyanis mindig azokra a területekre érdemes elhelyezni, amit egyszerre elég sokan néznek, vagy ahol eleve nagy tömeg fordul meg naponta. Ez pedig egyre inkább igaz az olyan funkciókra is a Google esetében, mint az AI Overview. Ennek lényege, hogy amikor rákeresünk valamire, a mesterséges intelligencia szöveges válaszban egy összefoglalót ad nekünk a keresési találatok helyett vagy épp amellett.

Ezen a területen pedig korábban még nem voltak reklámok, de mint arra néhány napja a The Verge rávilágított, ez hamarosan másképp lesz. Mindez állítólag úgy fog kinézni, hogy amikor például arra keresünk, hogyan lehet gyorsan kiszedni egy foltot a nadrágunkból, akkor az MI által generált válasz néhány tippet fog adni, valamint olyan termékek vásárlására vonatkozó javaslatokat, amelyek segíthetnek a folt eltávolításában.

Forrás: Google/The Verge

A termékek egy „szponzorált” fejléc alatt jelennek meg, és a Google szóvivője, Craig Ewer a The Verge-nek elmondta, hogy csak akkor, ha annak kereskedelmi vonatkozása van. A Google május óta teszteli a hirdetéseket ennél a funkciónál, de állításuk szerint már a teljes bevezetés felé haladnak, mert ez segít az embereknek „gyorsan összekapcsolódni a releváns vállalkozásokkal, termékekkel és szolgáltatásokkal, hogy pontosan abban a pillanatban tegyék meg a következő lépést, amikor szükségük van rájuk”.

A hirdetések egyelőre csak az Egyesült Államokban, mobilon jelennek meg az AI Overviews-ban, melynek módosítják a formázását is. Egy augusztusi tesztet követően a Google az idézett weboldalakat mostantól hangsúlyosabban jeleníti meg az összefoglaló jobb oldalán, mivel úgy találták, hogy ez növelte a támogató weboldalak forgalmát. Mindemellett pedig bevezetésre kerülnek az MI által szervezett keresőoldalak is. Ez a funkció ahelyett, hogy csak egy linkekből álló listát mutatna, egy egyéni találati oldalt jelenít meg a releváns információkkal.

Megosztás
Beszéjünk róla!
Ahhoz, hogy kommentelni tudj be kell jelentkezned Facebookon!

Bejegyzések, amelyek érdeklehetnek.

crosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram