Változtat eddigi felfogásán a jól ismert videómegosztó platform. A jövőben már nem lesz annyi reklámok miatti megszakítás a tévés applikációban, legalábbis a darabszámot tekintve. A hirdetések hossza ugyanis nőni fog.
Hivatalosan a jobb streaming élmény lenne a YouTube célja a 9To5Google cikke szerint. A Google ugyanis egyfajta kompromisszumos megoldást szeretne azzal, hogy változtatnak a korábbi stratégián a reklámokat illetően. Ezeket persze kikerülhetjük azzal, ha előfizetünk a YouTube Premiumra, de ez nem mindenkinek lehet jó megoldás, főként akkor, ha ritkán használják a televíziós alkalmazást. Sajnos ilyenkor is több reklám ugorhat fel akár egyetlen videónál.
Jelenleg, ha nem akarunk megnézni teljesen egy hirdetést, akkor 5-10 másodperc után átugorhatjuk azt, de a közeljövőben erre a lehetőségre akár egy teljes percet is várnunk kell. Ez valószínűleg sokaknál kicsapja majd a biztosítékot, de pozitívum, hogy ezt követően kevesebb reklámszünet lesz látható az egész videó alatt. A YouTube alkalmazás még közvetlenül is jelzi a felhasználóknak, hogy a videó hátralévő részében kevesebb reklámszünet következik a folytatásban.
A Google közleménye alapján ez a nézők körében végzett felmérésre alapul, az ott szerzett eredmények ugyanis azt mutatták, hogy az emberek jobban szeretnék, ha a hirdetések csoportosítva lennének, ahelyett, hogy az egész videóban szét lennének osztva. A platform szeptemberben kezdte meg ennek tesztelését.