A jól ismert hitelesítés eddig az email fiókok esetében nem volt szokványos, a Google viszont igyekszik változtatni ezen.
Mivel emailen keresztül is vannak sajnos rosszakarók, továbbá senkinek sem kell bemutatni a gyanús leveleket, amelyek jobb esetbe a spamek közé kerülnek, így abszolút nem tűnik rossz döntésnek a kék pipás hitelesítés bevezetése a Gmailen.
A keresőóriás levelezőjében ugyanis egy már meglévő hitelesítő funkcióját fejleszti tovább ezzel a módszerrel. A Brand Indicators for Message Identification 2021-ben kezdte meg működését, amellyel a különböző vállalkozói profilok egy hitelesítést követően beállíthatták a saját logójukat, amivel megkülönböztetik magukat.
Ezt a Gmailen csak így lehet megtenni szabályosan, éppen ezért elsőként a BIMI felhasználók kaphatják meg a kék pipát. Akik már használják a szolgáltatást, azok automatikusan hozzájutnak ehhez, mindenki másnak pedig jelentkezés után a márka és a személyazonosság hitelesítését követően nyílik erre esélye.