Ha beválik a tervük, akkor a Daze révén szépen elfelejthetünk mindent, amit eddig az üzenetküldő appokról gondoltunk. Bár a legtöbb ilyen már most sem nevezhető teljesen sablonosnak, alapvetően még mindig a chatbuborékok világát éljük. Többek között ezen változtatna a mesterséges intelligenciára alapuló alkalmazás, ami iránt már most óriási a kereslet. Mutatjuk, miért forradalmi, amit a Daze nyújt.
A többség jelenleg naponta órákat is képes eltölteni az olyan rövid videókat kínáló platformokon, mint a TikTok vagy az Instagram Reels. Ezt pedig a Daze mögött álló csapat is tudta, így voltak képesek minden egyéb felhajtás nélkül, egy nagyon egyszerűnek látszó termékbemutató videóval lenyűgözni egy csomó embert.
A Daze videóját a TikTokon már legalább 8 milliószor nézték meg a Techcrunch terjedelmes cikke alapján, az Instagramon elért nézettséggel együtt pedig már 48 millió megtekintést értek el. A Z generációt célzó új üzenetküldő alkalmazás mögött álló startup pedig úgy tűnik, jó lóra tett a kampánnyal, mert már az indulás előtt is durván 156 000 regisztrációval rendelkeztek.
A projekt mögött a neves New York-i vállalkozó, Willem Simons áll, aki egy olyan szabad stílusú üzenetküldőt álmodott meg, amely a közösségi médiából veszi a támpontokat. Az egész felépítése nagyban hasonlít egy Instagram-sztori elkészítéséhez, amelyhez különböző betűtípusokat, stílusokat, grafikákat és egyebeket használunk. Itt pedig ebből fakadóan a beszélgetés sem korlátozódik kék és zöld buborékokra. Ehelyett többszínű üzenetek lebeghetnek a képernyőn, kiegészítve fotókkal, grafikákkal, matricákkal, GIF-ekkel, rajzokkal, díszített hátterekkel és egyebekkel. Erre az alábbi videó a legjobb példa.
Azt is tudni lehet, hogy a Daze jelenleg a mesterséges intelligenciát használja néhány kreatív eszközének működtetéséhez. A jövőben pedig az MI-re épülő technológiák mélyebb integrálását tervezik. „A Daze-zel az volt a célunk, hogy egy olyan teljes körű üzenetküldő szolgáltatást hozzunk létre, amely versenyképes az iMessage, a WhatsApp és hasonló szolgáltatásokkal, miközben egy sor igazán szórakoztató és kreatív funkcióval rendelkezik” - mondta Simons a TechCrunchnak.
„Gyorsan beírhatsz egy üzenetet, és megnyomhatod a küldés gombot, vagy bárhová áthúzhatod az üzenetet a csevegésen belül. Könnyen használható és hasznos, ugyanakkor mégis szabad és kötetlen” - tette hozzá. Az üzletember egyébként nem először próbálkozik ilyesmivel. 2022-ig dolgozott a Muze nevű alkalmazáson, amivel több éven át kísérletezett. Ez ugyanúgy a szabadelvű üzenetküldésre alapult, ugyanakkor az nem saját buli volt, ám ez már teljesen az ő projektje.
Az új alkalmazás, amely a Daze közösségi naptárként való indulásához képest egyfajta fordulatot jelent, teljes egészében React Native-ban készült, hogy egyszerre indulhasson iOS-en és Androidon. Jelenleg a Daze indulását november 4-re tervezik. Ezt megelőzően az alkalmazás korai tesztfázisa zajlik, melyben mintegy 1400 meghívott béta felhasználóval dolgoznak.
Bár a béta mérőszámok még visszaigazolásra várnak, ígéretes adat, amelyet egy, a vállalat tesztjeit ismerő forrás osztott meg. Ennek alapján úgy tudni, a Daze 60 napos megtartási aránya az alkalmazáson üzenetet küldő emberek esetében több mint 50% volt. Ebben viszont vastagon benne lehetett, hogy a legtöbb tesztelő a 13 és 22 év közötti korosztályba tartozik.