Gyakorlatilag elkerülhetetlen, hogy a generatív mesterséges intelligencia mindegyik közösségi platformon megjelenjen valamilyen módon. Ebbe a sorba állt be nemrég a Pinterest is, amely mostantól lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy fehér vagy üres hátterekre tett termékeket néhány pillanat alatt valósnak tűnő környezetbe tegyék.
Erről a Techcrunch számolt be, melynek cikkében azt írták, a megoldás nem számít egyedinek, de gyorsan érhet el vele nagy sikert a Pinterest. A portál írása szerint közel egy évvel ezelőtt az Amazon bevezette a technológiát a hirdetőknek, lehetővé téve számukra, hogy leírják a termékek képi hátterét. A Google nagyjából ezzel egyidőben tette elérhetővé az eszközt, amivel ugyancsak a háttér színeinek vagy jeleneteinek egyszerű megváltoztatására adtak lehetőséget.
Most pedig itt a Pinterest saját megoldása ugyanezzel kapcsolatban. A Techcrunch szerint a Walgreens drogérialánc a közelmúltban nagyjából 50 termék esetében próbálta ki az MI-eszközt, a tesztfázisuk során pedig képesek voltak cuccaikat a Pinterest-hez jobban illeszkedő módon bemutatni. Ennek pedig meglett az eredménye később számszerűen is, mivel 55 százalékkal magasabb átkattintási arányt értek el, mindezt 13 százalékkal alacsonyabb költségek mellett.
Ezen kívül a Pinterest szerint a mesterséges intelligencia és az automatizálási funkciók kombinációja segít a hirdetőknek gyorsabban létrehozni a kampányaikat, 50 százalékkal kevesebb ráfordítással. A hirdetők igényeik szerint kombinálhatják a Pinterest Performance+ termékeket, a korai tesztek során pedig a platform állítása szerint egy akcióra jutó költségeik 64 százalékkal csökkentek a konverziós arányokban, valamint 1,8-szoros megtérülést tapasztaltak a reklámköltésen.
Szintén újítás a Pinterest Performance+ licitálás is, ahol a hirdetők lehetőséget kapnak, hogy a kattintások vagy a konverziós mennyiség helyett a legmagasabb értékre optimalizáljanak. Ugyancsak fontos, hogy a Performance+ kampányokhoz globálisan lehet hozzáférni az értékesítési célokra.