A kiterjesztett valóság élmények bizony a hirdetések szempontjából is hasznosak lehetnek, szóval nem csoda, hogy ebből mostantól a Google is komolyabban kiveszi a részét. Jön az AR Beauty, így okostelefonunk segítségével akár egy rúzst is kipróbálhatunk online.
Vadonatúj hirdetési formát jelentett be a keresőóriás. Az AR Beauty révén a márkáknak lehetőségük nyílik virtuális kipróbálási élményt adni a felhasználók számára, hogy így népszerűsítsenek különböző termékeket. Most éppen az ajak- és szemtermékek új típusú reklámozásában nyújt segítséget a cég, ahol ezáltal a szokásos Google Shopping-hirdetésekben szereplő termékképek helyett már bárki kipróbálhatja, hogyan nézhetnek ki rajta a megtekintett szépségipari termékek.
Erről a Techcrunch számolt be nemrégiben, a portál cikkében pedig a Google sajtóközleményét is idézték, amelyben Lilian Rincon, a vállalat fogyasztói vásárlásért felelős vezető igazgatója osztott meg néhány plusz információt az AR Beauty elindításával kapcsolatban. „Az AR Beauty hirdetések segítenek szépségápolási márkapartnereinknek abban, hogy termékeiket interaktívabb módon mutassák be a kereslet megragadása érdekében. Ha egy új eszköz hasznos a vásárlók számára, az az egész iparág számára hasznos lehet” – mondta Rincon.
A használat során viszont nem csak azt nézhetjük meg, hogyan állna nekünk egy adott termék, de megkapjuk az árakra vonatkozó infókat, a pontos termékleírást, illetőleg a fizetési folyamat egyszerűsítésére is próbáltak törekedni a fejlesztés során. Az AR Beauty egyébként a Techcrunch cikke szerint egyfajta folytatást jelentenek a Google számára, amely még 2019-ben egy sminkes influencerekkel folytatott kísérlet részeként AR-t hozott a YouTube display hirdetésekbe. Utóbbi a vállalat szerint azt eredményezte, hogy a nézők alig egyharmada átlagosan több mint 80 másodpercet töltött a rúzsok kipróbálásával.