2023.09.25.TomiSpark

Így működik a Formula-1 csókkal aktiválódó trófeája  

A Formula-1-es Japán Nagydíj dobogósainak a verseny főszponzora egészen különleges díjakat biztosított, amelyeket a legendás tervezőcég, a Pininfarina közreműködésével hoztak össze. A dizájn önmagában is egyedire sikerült, ám a többséget nem ez hozta lázba, hanem a trófeán elhelyezett LED-ek, amelyek akkor kezdtek el világítani, ha valaki egy csókot nyomott az érintésre érzékeny panelre. Először láttunk ilyet, de nem utoljára.

Szeptember 24-én Suzukában Max Verstappen nyerte a Formula-1-es Japán Nagydíjat, győzelmével pedig csapata, a Red Bull Racing bebiztosította idei világbajnoki sikerét a konstruktőrök között. A címvédő versenyzővel csapatfőnöke, Christian Horner is a pódiumra tartott, hogy átvegye a győztes istálló díját, míg Lando Norris a második, Oscar Piastri pedig a harmadik helyezettnek járó trófeát emelhette a magasba.

A Red Bull részéről az újabb konstruktőri vb-cím gyanánt, míg Piastrinak élete első F1-es dobogója miatt maradhat majd igazán emlékezetes ez a díjátadó, ugyanakkor vélhetőleg az elnyert trófeák miatt sem felejtenék el egykönnyen. A Japán Nagydíj főtámogatója ugyanis a Lenovo volt, amely úgy határozott, hogy olyan díjakat biztosít majd a dobogósok számára, amivel valami teljesen újat alkothatnak, egyúttal az okostechnológiák átültetésére helyezték a hangsúlyt, ami kiváló marketingkampánynak bizonyult.

Fotó: Max Verstappen - X

A cégnél úgy döntöttek, olyan trófeákat gyártanak, amelyek a dobogós pilóta nemzeti színeiben világítanak majd apró LED-panelek által, amik akkor kapcsolnak be, ha valaki a megfelelő helyre egy csókot ad ennek a tárgynak. Hogy a dizájn is tetszetős legyen a motorsporthoz legalább ezer szállal kötődő Pininfarinát kérték fel, így végül hivatalosan a Pininfarina of America dizájnstúdió tervezte meg a képeken is látható díjakat. Ezek formája az F1-es autók légbeömlőire, illetőleg a Lenovo logó arányait idéző parametrikus mintázatra utalnak.

Fotók: Lenovo

A legérdekesebb azonban még mindig a csókkal való aktiválás volt. Az oldalán látható „Kiss Me” felirathoz kellett hozzáérinti az ember ajkait, ekkor pedig a trófea világítani kezdett a megfelelő színekben. Az erről készült sajtófotók és hivatalos információk persze bejárták a világsajtót, így elég nagy volt a várakozás a díjátadó előtt. Nappali fényviszonyok között azonban kevésbé volt mindez látványos, mint mondjuk egy villanyfényes futam esetében lett volna, ettől függetlenül a technológia kifejezetten érdekesnek bizonyult.

A Lenovo egy érintésre érzékeny mikrochipet telepített a tárgyakba, amely a hétvégi történések alapján viszonylag gyorsan reagál, bár a zászlók színeit előre programozták a ceremónia előtt, így már csak arra volt szükség, hogy az előírt módon bekapcsolják a fényforrásokat, amelyek összehangoltan működnek, mint ahogyan az alábbi videóban is látható.

Gondoltak persze a töltésre is, mivel belül egy újratölthető akkumulátort helyeztek el, amit a talpon keresztül lehet tölteni. Ez vezeték nélkül működik, de nem csak ezek miatt különlegesek, hanem a felhasznált anyagok szempontjából is. Mint az a RacingNews365 által készített interjúból kiderült, Pininfarina részéről mindenképpen szerették volna, hogy hagyománytisztelő trófeákat készíthessenek, így végül a fő burkolati elem teljes mértékben újrahasznosított alumíniumból készült, elvégre az autókon ez az anyag továbbra is megtalálható.

Az ötlet is valahol a hagyományokra vezethető vissza, hiszen a Formula-1-ben is rengetegszer volt már példa arra, hogy egy versenyző megcsókolja az átvett trófeát, olyat viszont a japán futamig nem láttunk, hogy az ettől világított is volna. Mint az a Lenovo közleményéből kiderült, nem is ez volt az utolsó alkalom, mivel a cég az USA Nagydíj főszponzora is egyben, így Austinban ismét sor kerülhet a világító díjak átadására.

Megosztás
Beszéjünk róla!
Array
Ahhoz, hogy kommentelni tudj be kell jelentkezned Facebookon!

Bejegyzések, amelyek érdeklehetnek.

crosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram