A teljesen elektromos hajtással rendelkező, valamint a rásegítéses biciklik egyre népszerűbbek. Persze nem véletlenül, hiszen sokaknak jelent komoly segítséget. Azoknak, akik valamilyen egészségügyi problémával szenvednek, akiknek sokszor kell nagy távokat megtenni vagy jelentős emelkedőket megmászni. Ezek a kétkerekűek viszont elég drágák tudnak lenni, a sima bringa átalakítása pedig macerás feladat lehet. Erre nyújtana megoldást a CLIP.
Olcsónak ezt a terméket sem lehet nevezni a 499, illetőleg az 599 dolláros, tehát a durván 178 és 214 ezer forintos árával. Ugyanakkor számtalan olyan előnye van, amiért sokan elgondolkodnak majd a megvásárlásán. A fura alakú eszközből két fajtát gyártanak. Mindkettőnek ugyanaz a lényege, az első kerékre szerelve ad elektromos rásegítést egy hagyományos kerékpárnak.
A legjobb benne, hogy pofonegyszerűen felcsatlakoztatható, könnyű a használata és egészen komoly segítséget tud adni, ha nem akarunk állandóan tekerni. A hivatalos leírás szerint az olcsóbbik változat nagyjából 4 kilót nyom, a nagyobbik pedig kb. 4,5-öt. A különbség főként a teljesítményben rejlik, mert a 499 dolláros árcédulával ellátott változattal 9.6 kilométer, míg az 599 dolláros variánssal akár 19.3 kilométeres hatótáv is elérhető.
A különbségekben az akkumulátorok kapacitása is közrejátszik, mivel a gyengébbik cuccban egy 96 Wh-s, míg az erősebbikben egy 192 Wh-s erőforrás teljesít szolgálatot. Ezeket 30, valamint 60 percig kell tölteni, ha teljesen lemerülne. Ami közös, hogy mindkettővel nagyjából 25 km/h-s végsebességet lehet elérni, a fékezés során történő visszatáplálásra 12-18 százalékot írtak, illetőleg kizárólag 26„ és 28” méretű gumikra telepíthetők.
Egy dolog azonban, mit állít a gyártó, az ilyesmivel kapcsolatban mindig a gyakorlati használat során derül ki, mit is tud valójában. Éppen ezért csinált egy tesztet nemrégiben Lifehacker. A cikkükben leírt tapasztalatok szerint abban biztosan nem hazudtak, hogy a termék felhelyezése tényleg nagyon könnyű. Kb. 10 másodpercet vesz igénybe a folyamat, ezzel tehát egyáltalában nem fognak szenvedni a felhasználók.
A súlyra is érdemes figyelni, hiszen továbbra is egy kétkerekű közlekedési eszközről van szó, melyen fontos az egyensúly. A CLIP plusz súlya álló helyzetben nem segít ezen, ugyanakkor a Lifehacker beszámolója szerint tekerés közben ez már egyáltalában nem zavaró. Az alkalmazásáról is érdemes írni pár sort, mivel a CLIP nem a pedálfordulatszám vagy a pedálnyomaték alapján adja az energiát, hanem az első kerék forgása alapján.
Fékezésnél is jobb figyelni, hiszen amíg egy hagyományosabb e-bike leállítja az energiaellátást és nem kapcsol vissza, amíg nem pedálozunk, itt amikor mondjuk 15 km/h-ről 10 km/h-ra lassítunk, a CLIP igyekszik tartani a meglévő sebességet. A rendszernek egyébként része egy piros gomb is, amivel fokozható a teljesítmény, de elvben itt még mindig inkább a rásegítés a lényeg.
Abszolút a pozitívumok listájára tehető, hogy a hatótáv nagyjából ott volt, ahol a gyártó állította, illetőleg rázósabb úton is stabil maradt. A nagyobb gödröket és kátyúkat tartalmazó utakon is a helyén maradt a CLIP. A hordozása sem nehéz, ha nem szeretnénk a kerékpáron hagyni. Sajnos gondolni kell arra is, hogy valaki esetleg eltulajdonítaná, így amennyiben magunkkal vinnénk az sem jelent gondot. Elviekben simán belefér akár egy hátizsákba is.
Ki kell emelni viszont pár negatívumot is. Az ára kissé túl nagy ahhoz képest, mekkora hatótávot és milyen teljesítményt kínál. Szintén nem túl jó, hogy esőben és nedves időben nem igazán ajánlott használni, a töltésenkénti távolság pedig a nagyobb felfedezésekre biztosan nem elegendő. A CLIP főként azoknak lehet jó megoldás, akiknek nem okoz gondot 200 ezer forint körüli összeget kiadni egy ilyen eszközért, továbbá nem szívesen cserélnék le biciklijüket.
Főként mindennapos tevékenységre vagy városi túrákra ajánlott alkalmazni száraz időben. Ehhez ugyanis mindent tud, amit kell, tárolni és csatlakoztatni sem lesz nehéz, a szükséges plusz rásegítést pedig könnyedén megadja majd.