2023.02.13.TomiSpark

Fűthető biztonsági övvel spórolhatnánk az autókban

Érdekes fejlesztést mutatott be a ZF nevű cég. A németországi autóalkatrészgyár ugyanis egy új biztonsági övet fejlesztett ki, amely amellett, hogy megvédi az utasokat, a benne lévő fűtővezetők által melegséget ad. Mindez több szempontból is hasznosnak bizonyulhat, főként az elektromos autókat illetően.

Fázni senki sem szeret, az elektromos autók számára viszont egy komoly gondot jelent, hogy a fűtés használatával valamelyest a hatótáv is csökkenhet. Erre a problémára eszelt ki egy elsőre igazán elmésnek tűnő megoldást a német ZF.

Az alkatrészekre specializálódott vállalat legutóbb ugyanis egy fűthető biztonsági övet állított elő, ami hivatalos közleményük szerint közvetlenebb módon melegítheti fel az utasokat. Az általuk prezentált számok alapján az eszközük akár 36-40 Celsius-fok körüli hőérzetet tud biztosítani 70 wattos áramfelvétel mellett egy beépített fűtővezetőkkel ellátott heveder által.

Fotók: ZF

Természetesen emiatt a megszokottnál vastagabb biztonsági övet hoztak létre, de elvileg ez sem okoz majd kényelmetlenséget, mivel nem sokkal nőtt meg a mérete, ráadásul ugyanolyan biztonságos marad, mint a hagyományos övek.

Utóbbit azzal érték el, hogy a vezetőket közvetlenül a szerkezetbe integrálták, az érintkező panelek pedig gondosan úgy lettek elhelyezve, hogy a szíj rendeltetésszerű funkcióját ne akadályozzák. Ehhez már csak plusz adalék, hogy a gyártóknak a minősítéssel sem kell bajlódniuk, miután az alapvető felépítést nem változtatták meg, így tehát bármilyen autóba beépíthető.

A fűthető öv állítólag télen akár 15 százalékkal növelheti a hatótávot, mivel energiatakarékos és ezáltal a belső tér fűtésére sem kell felesleges energiát elpazarolnunk.

Megosztás
Beszéjünk róla!
Array
Ahhoz, hogy kommentelni tudj be kell jelentkezned Facebookon!

Bejegyzések, amelyek érdeklehetnek.

crosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram