Számos új funkciót jelentett be az alkalmazásbolttal kapcsolatban a Google. Ezek vonatkoznak a GYIK-re, a natív PC-s játékok közzétételének támogatására és vadonatúj hirdetési formátumokra is.
Play Pass és Play Points
Annak érdekében, hogy több alkalmazáson belüli vásárlást ösztönözzön, a Google mostantól azt is lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy kedvezményeket állapítsanak meg a cég Play Pass előfizetésével rendelkező felhasználóknak. A TechCrunch cikke szerint a vállalat mostantól azt is lehetővé teszi a játékfejlesztőknek, hogy a Play Pontokat exkluzív alkalmazáson belüli ajánlatokhoz használják fel.
Megújult hirdetési formátumok
A Google bevételeinek nagy részét még mindig a hirdetésekből szerzi, tehát nincs meglepetés abban, hogy erre a területre továbbra is kiemelt figyelmet fordítanak. Hamarosan bevezetik az immersive in-game hirdetéseket, amelyek a cég szerint műfajoktól függetlenül képesek beleolvadni a játékok környezetébe. Ezt a formátumot az AdMob platformján keresztül kínálják olyan elhelyezési pontokkal, mint a szünetek és a szintlépések. A játékfejlesztők ezen felül olyan eszközöket is kapnak majd, amivel láthatják, kik távolították el az alkalmazásukat, illetőleg megcélozhatnak olyan csoportokat, mint a korábbi előfizetők vagy azon felhasználókét, akik még sosem fizettek elő.
A PC-s játékok támogatása
Az elmúlt években a Google több mint 120 országban tette elérhetővé a Play Games for PC programját. Ezt azért vezették be, hogy a felhasználók számítógépükön is játszhassanak androidos játékokkal. Most a vállalat lehetővé teszi a kiadók számára, hogy natív PC-s játékokat helyezzenek el az áruházban. A Google szerint az olyan címek, mint a Lineage2M, az Odin: Valhalla Rising, Genshin Impact és a Dragonheir: Silent Gods már elérhetőek.
GYIK támogatása mesterséges intelligenciával
A Gyakran Ismételt Kérdések MI-alapú támogatását is bevezetik, mégpedig a játékok angol nyelvű információs oldalain. Ezt másutt már tesztelte korábban a Google, ennek révén pedig könnyeben juthatunk hasznos információkhoz a szolgáltatásban.