A sokáig tesztfázisban lévő lehetőség, most már mindenki számára elérhetővé vált. Ennek köszönhetően elviekben könnyebben és minimális zavaró tényezők mellett lehet klipeket rögzíteni a játékmenetről.
Mivel kikerült a bétatesztből, így a Steam játékfelvételi funkciója Macen, PC-n és Steam Deck-en is elérhető a Valve bejelentése szerint. Az Engadget cikke arról számolt be, hogy ennek köszönhetően a felhasználók egy natív eszközt kapnak a játékmenetek rögzítéséhez, és alapvető szerkesztőeszközöket is kínálnak az utómunkákhoz.
Ez akár a háttérben is futtatható, vagy manuálisan indítható és leállítható. Ezen felül van egy visszajátszási lehetőség, amellyel gyorsan visszanézhetjük a legutóbbi felvételeket, továbbá a kulcsfontosságú pillanatokhoz jelöléseket adhatunk hozzá. Ha pedig a játék támogatja a Game Recording idővonal funkcióját, akkor a Steam is hozzáadja a saját jelöléseit.
Így tehát elviekben már nem szükséges a harmadik féltől származó rögzítőket használni, és az NVIDIA vagy az AMD alkalmazásaira sem lesz szükség. Az eszköz 2024 júniusában történt első bemutatása óta több játék is hivatalos támogatást nyújtott ehhez, ami pedig még jobban hangzik, hogy a külsős fejlesztők szintén implementálhatják a funkciókat a Valve SDK-jának segítségével.
A cég állítja, a funkció minimalizálja az erőforrások használatát. A Steam Game Recordingot pedig azzal a céllal tervezték, hogy a lehető legkevesebb erőforrást vegye el az éppen futtatott játéktól. A klipek MP4 fájlként exportálhatók, elküldhetők más eszközökre, QR-kódon keresztül megoszthatók mobilon, vagy ideiglenes linken, amit bárki megnézhet a Steamen.
Az alkalmazást viszont ehhez frissíteni kell, ezt követően a beállítások között a Game Recording részre lesz szükség, ahol be kell kapcsolni a funkciót. Fontos azonban, hogy nem mindegyik operációs rendszerrel lesz kompatibilis az eszköz. Windows 10/11, MacOS 10.13 vagy 10.14 rendszerek kellenek hozzá.