A kétkerekű egyensúlyozó eszközeiről ismert márka már egy ideje szeretne tényezővé válni más kategóriákban is. Ezúttal egy olyan rollert készítettek, ami alumíniumötvözetből készült vázzal rendelkezik és akár 70 km/h-ra is képes.
Ha azt mondjuk Segway, akkor a legtöbben a nemrég még igazán divatos közlekedési eszközre gondolnak, ám ugyanezen a néven egy márka is létezik, ami az utóbbi időben elég komolyan próbálta megvetni a lábát az elektromos járművek piacán. A céget korábban a kínai Ninebot vásárolta meg, melyet a Xiaomi is támogat, 2020-ban pedig egy sportmotor ötletével sokkoltak mindenkit. Akkor az Apex nevű kétkerekűvel akarták megváltani a világot, amire a közösségi finanszírozásból akartak pénzt gyűjteni.
Ebből végül az lett, hogy tavaly tavasszal egy újabb koncepcióval rukkoltak elő, ami az Apex H2 nevet kapta, a H betű pedig ebben az esetben azt jelenti, hogy a motor egy hidrogén-tüzelőanyagcellát kap majd. A forgalmazást 2023-ra ígérték, de továbbra is kérdéses, mi lesz a projektből.
Ha motorkerékpárt nem is fognak gyártani egyhamar, a rollerek piacán még nagyot alkothatnak, mégpedig a SuperScooter GT sorozat termékeivel, ami két, teljesítmény és sebesség szerint megkülönböztetett változatot takar. Ezekről már egy reklámot is készítettek, amiben jól öltözött emberek száguldanak a városban és a sivatagban.
A rollereket még az előző hónapban mutatták be, ezek alapján pedig GT1 számít a szelídebbnek, egy teljes feltöltéssel durván 70 kilométer megtételére képes 1 kWh-s akkumulátorral, és egy 1400 wattos elektromotorral a hátsó kerékagyban. Ezekkel együtt 60 km/h a végsebessége, ami elég tisztes tempó, akárhonnan is nézzük.
A GT2 még ennél is többre képes, mivel 1500 wattos elektromotort és egy 1,512 kWh-s akkut kapott, amivel 70 km/h-ig képes felgyorsulni, a körülbelül 50-es tempót pedig kevesebb, mint négy másodperc alatt éri el. Amit azonban mindenképp ki kell emelni, hogy ez a sebesség, már nem sokkal marad el a versenypályára szánt rollerekétől, vagyis mindenképp érdemes bukósisakot és további védőfelszerelést viselni hozzá.
A teljesítmény mellett egyébként a kialakítás is figyelemreméltó. Mindkét eszköz váza alumíniumötvözetből van, és ugyanúgy 11 colos kerekeken gurulnak, ráadásul a gumik külön öngyógyító anyagréteget is tartalmaznak a belsejükben, hogy azonnal lezárják az esetlegesen keletkező lyukakat, ha defektet kapnánk velük. Nem szabad elmenni szó nélkül a rugós felfüggesztés mellett sem, amit 15 fokozatban állíthatunk a GT1 esetében, a GT2 pedig légrugózást kínál. A kormányon elhelyezett műszerfalat sem aprózták el, itt egy átlátszó OLED panel teljesít szolgálatot.
Mindezek fényében nem kell meglepődni a magas árakon, mivel a GT1 jelenlegi áron 2499, míg a GT2 pedig 3499 dollárba kerül, vagyis körülbelül 800 ezer és 1,1 millió forintos áron lehet megkapni a két járgányt. A szállítás a TechCrunch értesülései szerint már augusztusban elindulhat.