Bár a Stadia már megszűnt, a Google részéről továbbra is hisznek a letöltés nélkül elérhető játékokban. A hírek alapján ezúttal a YouTube felületén jelenhetnek meg a játékok, amivel részben a Netflix példáját követnék.
Amikor megérkezett nagyot szólt, végül eltűnt a süllyesztőben a Google Stadia, amely a felhőalapú játékok egyik alternatívája volt. Utóbbival kapcsolatban sokan szkeptikusak, noha azoknak kiváló választás lehet, akik nem akarnak jelentős pénzt kiadni egy erősebb PC-re, esetleg egy drágább játékkonzolra. A keresőóriásnál ráadásul azzal is tisztában lehetnek, hogy az internetes böngészőkből elérhető játékokra továbbra is elég nagy a kereslet, miközben az ismert szolgáltatók közül a Netflix is elkezdte kiépíteni játékbirodalmát.
Ennek összessége késztethette lépésre a Google vezetőit, amennyiben igazak az iparági pletykák. A Wall Street Journal ugyanis arról számolt be a napokban, hogy nemrégiben megjelent a Playables, amelynek tesztelésére több olyan alkalmazottat is meghívhattak, amelyek a YouTube-nál dolgoznak. A projekt állítólag még csak egy játékra korlátozódik, ami konkrétan a Stack Bounce névre hallgat, bár az még nem teljesen világos, hogy egy szimpla böngészős verzióról van szó, netán a Stadia alapjaira épül az egész.
A Wall Street Journal szerint a Google főleg azért gondolkozik ebben, mert a reklámbevételek csökkenése miatt az elköteleződésre helyezik a hangsúlyt, követve a Netflix példáját, amely több játékot is felvásárolt a streaming platformjához. Az ötlet egyébként nem tűnik teljes képtelenségnek, elvégre a YouTube felületét napi szinten rengetegen használják, ha pedig játszani is lehetne rajta, szinte biztosan több időt töltenének ott az emberek.