Az egykor kizárólag a YouTube Premium tagok számára elérhető Playables több mint 75 játékot tartalmaz, amelyeket közvetlenül a YouTube-on játszható.
A gyorsan és könnyedén elérhető unaloműző játékok mindig is nagyot futottak, legyen szó bármilyen platformról, szóval nem csoda, hogy egyre több cég igyekszik ebbe beleállni. A YouTube tavaly kezdte meg a játékokkal való ismerkedést, amikor a YouTube Premium előfizetők számára Playables játékokat kínált.
Ez a kezdeti fázis jóval kevesebb játékot tartalmazott, és csak viszonylag rövid ideig volt elérhető, a tesztfázis pedig idén márciusban zárult le a The Verge szerint. Nos, a videómegosztó most még inkább növelte ezzel kapcsolatos erőfeszítéseit, mert a jelenleg 75 mobiljátékot kínáló platformjuk elérhetőségét elkezdték kiterjeszteni.
A YouTube közleménye szerint ez fokozatosan megy végbe, tehát a következő napokban és hetekben egyre több helyen jelenhet meg a Playables lehetősége, amit a kezdőlap oldalsávján kell megkeresni egy dedikált fülnél weben és a mobilapplikációban egyaránt. Itt olyan címek közül válogathatunk, mint például az Angry Birds Showdown!, a Trivia Crack és a Cut the Rope, illetőleg sok más izgalmas dolog, a sakk- és keresztrejtvény-játékoktól kezdve egészen más népszerű mobiljátékokig.
Az alkalmi játékok kínálata az egyik legnépszerűbb módszerré vált, amellyel a technológiai cégek előfizetőket tudnak bevonzani és megtartani. A New York Times, a Hearst és még a Netflix is játékokkal egészítette ki rendszeres szolgáltatásait, de a LinkedIn is próbálkozik ilyesmivel.