Miközben az óriási népszerűség ellenére sokáig nem volt konkrét monetizációs rendszere a platformnak, május óta már két különböző módon is pénzhez juthatunk a TikTokon. A jelentős nézettség elérése mellett a kreatív eszközök gyártását is jutalmazzák, ennek rendszerét viszont átalakították nemrégiben, hogy még több embert ösztönözzenek.
Akárcsak a YouTube esetében, úgy a TikTokon megosztott videókból is pénzt kereshetnek a tartalomgyártók, ha elegendő nézettséget és követőt érnek el, emellett viszont tavasz óta az Effect Creator Rewards program keretein belül is lehetőség nyílik némi plusz bevétel megszerzésére. Utóbbit azoknak találták ki, akik olyan filtereket és hasonló kiegészítőket tudnak prezentálni, ami később hatalmas népszerűséget ér el, így ebből következően rengeteg videóban felhasználják majd.
A különféle szűrők létrehozására persze már korábban is volt lehetőség, készítőik viszont sokáig semmit sem kaptak ezért cserébe. Májusban ezen változtatott a TikTok, most azonban könnyítettek a feltételeken a TechCrunch beszámolója szerint. Míg korábban egy effektnek legalább 500 ezer videóban kellett szerepelnie ahhoz, hogy az alkotó csatlakozhasson a programhoz és pénzt szerezzen kreativitásából, innentől kezdve már a 200 ezer felhasználás is elegendő lesz, de a feltételek sora ezzel nem ér véget.
Fontos, hogy közzé kell tenniük legalább öt effektet, melyek közül hármat minimum 1000 videóban felhasználtak, illetőleg 18 évesnek kell lenni hozzám, 10 000 követővel és legalább 100 000 megtekintéssel kell rendelkezniük az elmúlt 30 napban, mindazonáltal olyan területen kell folytatni tevékenységüket, ahová már kiterjesztették ezt a programot.
Globálisan ugyanis továbbra sem érhető el az Effect Creator Rewards, de a TikTok az Egyesült Államokon kívül Brazíliában, Franciaországban, Németországban, Japánban, Koreában és az Egyesült Királyságban is elérhetővé tette ennek lehetőségét. További változás, hogy amíg az eddigiek során az 500 ezer felhasználás után csak akkor járt kifizetés, ha újabb 100 ezer helyen megjelent az adott effekt 90 napon belül, a cég mostantól minden további minősített videó után jutalmakat oszt valamilyen formában a kreatívoknak.