2024.05.10.TomiSpark

A TikTok automatikusan felcímkézi a mesterséges intelligenciával készült tartalmakat

Már eddig is nagy hangsúlyt fektettek erre, most pedig növelik erőfeszítéseiket, mutatjuk is, hogyan valósul meg mindez.

Mindent megtesz a népszerű platform fejlesztője annak érdekében, hogy az MI-vel készült fotókat és videókat automatikusan címkézzék, akkor is, ha azok harmadik fél eszközeivel készültek. A vállalat bejelentette, hogy tervezi a tartalmi hitelesítő adatok támogatását, egyfajta digitális vízjelet, amely jelzi a generatív MI használatát a felhasználók számára.

Erről a napokban az Engadget írt, melynek oldalán kifejtették, a TikTok szabályai már most is megkövetelik az alkotóktól, hogy közzétegyék a reális mesterséges intelligenciával generált tartalmakat. Ezt az irányelvet azonban a vállalatnak nehéz lehet betartatni, különösen akkor, ha az alkotók más cégek MI-eszközeit alkalmazzák.

Fotók: TikTok

Mivel azonban a tartalom hitelesítése egyre inkább elterjedt az iparágban, a TikTok új, automatizált címkéinek képesnek kell lenniük ezen hiányosságok egy részének kiküszöbölésére. Gyakran a digitális tartalom táplálkozási címkéjeként jellemzett tartalomigazolások hamisítás-azonosító metaadatokat csatolnak, amelyekkel nyomon követhető a kép eredete és a szerkesztéshez használt eszközök. Ezt az előzményt a felhasználók megtekinthetik, ha a technológiát támogató platformon mesterséges intelligenciával készített tartalomra bukkannak.

Érdemes azonban megjegyezni, hogy a tartalmi hitelesítő adatok és más, metaadatokra támaszkodó rendszerek nem bolondbiztosak. Az OpenAI egy támogatási oldalon arról ír, hogy a technológia nem egy csodaszer és hogy a metaadatok könnyen eltávolíthatók akár véletlenül, akár szándékosan. A címkék egyszerűen nem túl hatékonyak, ha az emberek nem szánják rá az időt, hogy foglalkozzanak velük.

A TikTok azt mondja, hogy erre is van terve. A vállalat a MediaWise tényellenőrző szervezettel és a Witness emberi jogi szervezettel együttműködve egy sor médiaműveltségi kampányt indít, amelyek célja, hogy a TikTok-felhasználókat felvilágosítsák a címkékről és az MI által generált „potenciálisan félrevezető” tartalmakról.

Megosztás
Beszéjünk róla!
Ahhoz, hogy kommentelni tudj be kell jelentkezned Facebookon!

Bejegyzések, amelyek érdeklehetnek.

crosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram