2023.04.25.TomiSpark

A Spotify először regisztrált havi 500 millió aktív felhasználót

Soha korábban nem értek el ilyen eredményeket a népszerű zenei streaming szolgáltatónál. A közelmúltbéli események alapján ennek mindenképp örülhetnek.

Nemrégiben még a költségcsökkentésen fáradoztak, most viszont jelentősen megnőtt az előfizetők száma, így finoman szólva is bizakodók lehetnek a Spotify vezetőségében. A The Verge cikke szerint a cég legutóbbi pénzügyi eredményei azt is mutatják, hogy 210 millióra nőtt azok száma, akik valamilyen előfizetéssel rendelkeznek náluk.

A Spotify szerint március 31-én több mint félmilliárd ember használta a streaminget, egészen pontosan 515 millió felhasználójuk volt havi bontásban vizsgálva az eredményeiket. Ez 22 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest, illetve 5 százalékos növekedés az előző negyedévhez képest. A Spotify szerint a felhasználószám-növekedés 15 millióval haladta meg az előrejelzéseket, Daniel Ek vezérigazgató pedig úgy nyilatkozott, hogy mindez a szolgáltatás történetének második legnagyobb felhasználószám-növekedési negyedévét jelentik. Még a fizetős előfizetők számának emelkedése is 15 százalékos.

Az audio streaming szolgáltatás egy racionalizálással és költségcsökkentéssel teli negyedév során érte el a mérföldkövet. Január végén a vállalat bejelentette, hogy globális létszámának 6 százalékát elbocsátja, ami a becslések szerint közel 600 alkalmazottat érintett. Nemrég a Spotify azt is bejelentette, hogy leállít néhány mellékprojektet, köztük a Clubhouse stílusú Spotify Live hangalkalmazást és a Wordle stílusú Heardle zenei játékot. Daniel Ek a vállalat legutóbbi eredménybeszámolóján azt is elmondta, hogy a Spotify 2023-ra vonatkozó legfontosabb prioritásai a sebesség, valamint a hatékonyság lesznek.

A hírek tehát jók, de bele kell húzniuk, mivel 225 millió eurós nettó veszteséget könyveltek el a mai eredményközlés alapján, amely a 2023-as első negyedévükre vonatkozik. Ehhez képest az előző év azonos időszakában 131 millió eurós nettó nyereséget értek el, de ez az előző negyedévben elért 270 millió eurós veszteséghez képest csökkenést mutat. Fontos azonban, hogy az ehhez hasonló veszteségek nem szokatlanok egy olyan vállalatnál, amely általában a növekedést helyezi előtérbe a negyedéves nyereséggel szemben.

Megosztás
Beszéjünk róla!
Ahhoz, hogy kommentelni tudj be kell jelentkezned Facebookon!

Bejegyzések, amelyek érdeklehetnek.

crosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram