A jól ismert kávémárka igyekszik minél többet tenni a fenntarthatóságért, így ennek érdekében a kávéfőzőikben elhasznált és kiürült kapszulák újrahasznosításával is foglalkoznak. Ennek eredményeképp alumíniumot tudtak biztosítani a Miloo nevű cégnek, melynek elektromos kerékpárjának főbb részei a Nespresso segítségével készülhettek el. A kétkerekű már idén tavasszal piacra kerül.
Az elektromos mobilitás iránt fokozatosan egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik, ami a kerékpározás esetében is látható. Az elektromos bicajokat ugyanis sokan választják nagyobb távolságok megtételére, főként azok, akiknek ez valamilyen okból kifolyólag nagyon megterhelő volna egy hagyományos változattal, de akkor is hasznos lehet, ha csak gyorsabban akarunk közlekedni.
Bármilyen okból is vásároljunk, a piacon már egyre több igényt lefednek az elektromos kerékpárok, így például a mountain bike kategóriáján belül is. Ebbe tartozik bele a Miloo Xplorer Beast, ami főként azzal hívja fel magára a figyelmet, hogy újrahasznosított Nespresso kapszulákból készült, miután a svájci cég együttműködésbe kezdett a kávémárkával.
A RideApart cikke szerint a partnerség részeként a Nespresso újrahasznosított alumíniumot biztosít a Miloo számára, amely aztán az e-kerékpárok vázainak és felnijeinek gyártásához használja fel az anyagot. A környezettudatosságra olyannyira odafigyeltek, hogy a Miloo még a kerékpár egyéb alkatrészeihez, például a gumiabroncsokhoz, a nyergekhez és a markolatokhoz is újrahasznosított anyagokat használt fel.
Mindez úgy jöhetett létre, hogy a Nespresso jelenleg egy nagy újrahasznosító létesítményt működtet, melynek része a Svájcban megtalálható, 3700-nál is több gyűjtőpont. Ez hozzátartozik a márka 2012-ben indított Recycling at Home programjához. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy Svájci Postával együttműködve a használt Nespresso podokat a vállalat létesítményébe szállítják és állításuk szerint a kapszulák mintegy 72 százalékát képesek újrahasznosítani.
A Miloo Xplorer Beast az iparág legmegbízhatóbb beszállítóitól származó, kipróbált és bevált technológiát használ. 1000 wattos teljesítményt és 160 Nm nyomatékot ígér akár 45 km/h-s végsebességgel, de ez 24 km/h-ra is leszabályozható, hogy megfeleljenek az európai előírásoknak. A Bafanggal közösen fejlesztett elektromos motor nyomatékérzékelőt használ, hogy természetes érzetet biztosítson a pedáloknál, ami pedig az akkumulátort illeti, a Miloo LG 21700-as cellákat dolgoztat meg a maximális energiasűrűség és hatékonyság érdekében.
A kerékpár a hírek szerint idén tavasszal kerülhet forgalomba és 10 899 svájci frankba kerül majd, ami átszámítva szűk 4,5 millió forintos vételárat jelent.