2022.10.25.TomiSpark

A mozgó reklámok már a versenyautókra is felkerülhetnek

Történelmi újítás mutatkozott be a Formula-1-es USA Nagydíj szabadedzésein. A pénteki nap során a McLaren istállójának autóira ugyanis olyan elektronikus kijelzők kierültek fel, amelyen a logók váltották egymást, így tehát egy adott felületen több hirdetés is megjeleníthető volt. Korábban ilyen még sosem volt, viszont könnyen lehet, hogy a jövőben még sok hasonló megoldással találkozhatunk.

Az évtizedek során jó néhány forradalmi megoldással álltak már elő a mérnökök, melyek korszakalkotónak bizonyultak, akár a közúti autózás tekintetében is, így egyáltalában nem meglepő, amikor az F1-ben valami látványos újítást prezentálnak a csapatok. Arra azonban talán kevesen gondoltak volna, hogy pont itt vetnek be élesben először egy olyan technológiát, ami sok dolgot megváltoztathat a marketing szempontjából.

A McLaren nemrégiben a Seamless Digital nevű céggel kezdett kollaborációba, melynek eredményei lettek az Austinban látott képernyők. A csapat autóin a két pénteki gyakorlás során főként a fedélzeti kamerás képből volt feltűnő, hogy a pilótafülke két oldalán egy-egy fekete kijelző kapott helyet. Ezt az újdonsült megoldást az alakulat marketingigazgatója, Louise McEwan a digitális reklámtechnológia egyik legizgalmasabb innovációjának nevezte a felek közösen kiadott közleményében, ami nem is csoda. Az élsport egyik legnagyobb mozgatórugója továbbra is a reklámpiac, így minél látványosabb felületen tud valaki hirdetni, annál nagyobb esélye van eladni a termékét, a csapatok és az adott sportág pedig anyagilag is jól jár.

Elsőkörben a Google termékeit reklámozták olyan panelokon, ami a Gizmodo, valamint az autósport egyik legismertebb technikai szakírója, Craig Scarborough által közzétett információk szerint felépítésében nagyban hasonlít egy olyan ebook olvasóhoz, mint például a Kindle. Ahogyan az Amazon gyártmányának esetében, úgy itt is elektronikus papírról van szó, melynek működtetése is viszonylag egyszerűen hangzik.

A kijelzőket a jármű saját elektromos rendszere táplálja, amik nehezebbek, mint a hagyományos társaik, viszont fejlettebbek is, hiszen ki kell bírniuk a különböző rezgéseket, a nagyobb G-erőket, valamint azt a jelentős hőt, amit az autó termel. Az újdonság a hírek szerint a hátralévő versenyhétvégéken is feltűnhet, az ebből leszűrt tapasztalatok alapján pedig eldönthetik, milyen irányba indulnak el a jövőben, mivel egy ilyen lehetőséget aligha fognak egyhamar elvetni.

Megosztás
Beszéjünk róla!
Array
Ahhoz, hogy kommentelni tudj be kell jelentkezned Facebookon!

Bejegyzések, amelyek érdeklehetnek.

crosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram