Reklámmentes élményt ígért az a harmadik féltől származó szolgáltatás, mely alig egy nap alatt eltűnt App Store-ból. Bár az nem világos, hogy ez a Meta kérésére történt-e, az biztos, hogy a cég végrehajtási intézkedéseket hozott a szolgáltatás ellen.
Az eredeti Instagram-élményhez jobban hasonlító, reklámmentes feedet ígért a felhasználóknak az OG App nevű alkalmazás, ami gyorsan kikerült az Apple boltjából, ráadásul a Meta is intézkedésekről számolt be a fejlesztők ellen.
„Ez az alkalmazás sérti az irányelveinket, és megteszünk minden megfelelő végrehajtási intézkedést. A klónoldal olyan harmadik féltől származó tevékenységet végez, ami részben vagy egészben megkettőzi egy meglévő oldal tartalmát” – idézte a Meta szóvivőjét az Engadget, aki azt nem akarta elárulni, hogy az általa említett lépések mit takarnak pontosan.
A vállalat irányelvei egyébként tiltják a harmadik féltől származó Instagram-klienseket, és az elmúlt években számos pert indítottak a szabályokat megszegő fejlesztők ellen, beleértve a klónoldalakat tiltó szabályokat is. Nagyon úgy tűnik, hogy az OG App alkotói szintén megsértették ezeket, de a TechCrunch ennél mélyebben is beleásta magát a témába.
Az portál szerint az alkalmazás bő egy éve készült, alapítói pedig azt mondták, hogy az Instagram tisztább, reklámok nélküli változatát akarták biztosítani, sokkal inkább személyre szabható felülettel. „A felhasználók megérdemlik a jogot, hogy kontrollálják, mit fogyasztanak, és az OG továbbra is védeni fogja és harcolni fog ezért a jogért" - mondta Hardik Patil, az alkalmazás egyik alapítója hozzátéve, hogy ő korábban nem kapott közvetlen kommunikációt a Metától.
A történetben mindenesetre érdekes, hogy az alkalmazás androidos verziója jelenleg még mindig elérhető, és elég sok rajongót gyűjtöttek, miközben adatvédelmi szempontból több felől is aggályos a tevékenységük. A fejlesztők elmondása szerint az Apple boltjában tízezernél is több letöltést jegyezhettek fel, mielőtt törölték az appot.