Ehhez csak a megfelelő RC járműre, illetőleg egy applikációra van szükség, aztán mehet a játék, ami a képek és a videók tanulsága szerint egészen lenyűgöző lesz, de azért magában hordoz néhány nem elhanyagolható problémát.
Chameleon néven érkezett meg a Hot Wheels újdonsága, amit a Gizmodo tesztelt le nemrégiben. Mivel egy kisautókat gyártó cégről van szó, így nem meglepő módon a kifejezetten kompakt játék alapja egy jármű, akárcsak a Nintendo Mario Kart Live: Home Circuit esetében, ám itt nem függünk a Nintendo Switch hardverétől. A Gizmodónál a teszt alapján megállapították, hogy az autó egészen könnyen irányítható volt, mivel a gumik tisztességes tapadással bírtak, ugyanakkor a versenypálya megtervezésekor fontos volt odafigyelni arra, hogy a küszöbök által okozott bukkanók néha komoly nehézséget okoztak.
Menet közben a kocsit nem is látjuk rendesen, hiszen a kamera pont a vezető szemszögéből lett elhelyezve, a képet pedig egy tévére, tabletre, vagy egy mobilra is kivetíthetjük. Ami azonban pozitívum, hogy ha valakinek mégis hiányozna az autó a képről, akkor virtuálisan ez is megoldható, ráadásul többféle dizájnnal.
Maga a Rift Rally egyébként a színtől és a csomagtól is függően 130 vagy 150 dollárba kerül, önmagában viszont nem sok mindent tudunk kezdeni vele. Csak akkor lehet ténylegesen vezetni, ha más hardverrel párosítjuk, de ellentétben a Mario Kart Live: Home Circuit játékkal, itt akár a PS4, a PS5, esetleg az Apple eszközei jöhetnek szóba egészen az iPhone 8-ig, illetőleg a második generációs iPhone SE-ig visszamenőleg.
Amit a Gizmodónál kiemeltek, hogy a képernyőn lévő érintésvezérlés nem mindig volt az igazi, amikor iPad-en próbálkoztak, de mivel a 8BitDo bevezette több játékvezérlőjének iOS-támogatását, így a Rift Rally a 8BitDo Pro 2 vezérlővel is működött, és állítólag sokkal jobb élményt adott. Ez nagyjából annyit tesz, hogy érdemes elgondolkodni más vezérlők alkalmazásán is.
A Rift Rally készlet egyébként négy, látszólag véletlenszerű geometriai rajzokkal nyomtatott, saját építésű versenykaput tartalmaz, amelyekre az alkalmazás támaszkodik a pálya építésénél. Ezeknek a felső része kartonból készült, a talpak pedig gumiból, így elvileg elég masszívak maradtak, de a nagyobb ütközéseket már nem igazán bírták. Mindenesetre, ha elhelyeztük ezeket, akkor már nagyon könnyű létrehozni a pályákat, a lényeg, hogy az autóval mindig átmenjünk a kapukon.
Az általunk létrehozott pálya vezetés közben kirajzolódik a képernyőn, de nem igazán van mód arra, hogy egy adott szakaszt kijavítsunk, ha hibát követnénk el. Újra elölről kell kezdeni a pályát, ezért a legjobb megoldás, ha előre tervezünk, és időt szánunk a kialakításra.
Ami egyértelmű, hogy itt tényleg a virtuális élményre helyezték a hangsúlyt, illetőleg arra, hogy a jármű ne tegyen kárt semmiben, ha nem muszáj. Az RC sebessége ugyanis nem túl nagy, kívülről pedig nem annyira látványos a folyamat, de az alkalmazásban legalább jól mutat és élvezhető, amit az alábbi videó is bizonyít, egy apróbb hibára viszont felhívták a figyelmet a portál részéről.
Mivel a kapuk könnyen elmozdulnak, így sajnos olykor a virtuális pálya nyomvonala is megváltozhat, ami azért okozhat kellemetlenségeket. Simán a falnak vitték az autót egy-két alkalommal emiatt, illetőleg a vizuális effektek néha kitakartak olyan dolgokat, mint a széklábak, szóval ezekből lehetnek váratlan balesetek.
Összességében a látottak alapján a Hot Wheels csinált egy látványos, de eléggé összetett játékot, ami kiváló élményt adhat bárkinek, aki megpróbál a Rift Rally segítségével végigmenni egy félig-meddig virtuális pályán, de ehhez elég nagy odafigyelésre van szükség, szóval főképp annak érdemes megpróbálkoznia ezzel, akinek nem éppen túlzsúfolt a lakása.