Hozott néhány lényeges változást a Google a Play Áruházat illetően, hogy sokkal kiterjedtebb élmény legyen az ott töltött idő. Ezek közül van olyan, ami a manga-rajongóknak szól, de még egy mesterséges intelligenciára alapuló alkalmazás-összehasonlító, illetőleg egy egymáshoz hasonló appokat összefoglaló funkció is érkezik.
Kezdjük az egyik legérdekesebb dologgal, ami a Comics nevet kapta. A bejelentés szerint a képernyő tetején, egészen pontosan a Neked és a Toplisták között elhelyezett új szekcióról van szó, amely egyelőre a japán felhasználóknak készült. Számukra biztosítanak majd ezen keresztül elérési lehetőséget az egyes tartalmakhoz. Ez főként a mangákra vonatkozik, de a Techcrunch szerint animék, élő események, valamint trailerek és hasonlók is megtalálhatók a Comics révén.
Ennek létrehozásához a Google olyan vezető szolgáltatókkal lépett partnerségre, mint például az Attack on Titan kiadója, a Kodansha. A felhasználók közvetlenül az alkalmazásboltban tekinthetik meg a tartalmakat, így tehát semmilyen külön alkalmazást nem kell majd letölteni ehhez. Az pedig, hogy a Google ilyen újítást hozott vélhetőleg annak is köszönhető, hogy a Play Áruházban nagyot mennek az olyan mangákra szakodosott alkalmazások, mint például a Piccoma, a Line Manga, a Mechacomi és a Jump+.
Utóbbi már a Grand View Research jelentéséből derült ki, melyben megjegyezték, a globális mangapiac mérete 2023-ban 13,69 milliárd dollárra volt becsülhető. Itthon is rengeteg rajongóról tudni, így nem lennénk meglepve, ha később a Google kiterjesztené a szolgáltatás elérhetőségét, ami egyelőre azonban csak Japánra korlátozódik. Készülnek egyébként más tematikus dolgokra is, a Techcrunch szerint az év elején például kísérleti jelleggel a krikettnek adtak ehhez hasonló teret Indiában, ahol hatalmas rajongótábora van a sportágnak.
Emellett viszont mással is készültek, mert a bejelentésükből kiderült, az MI által támogatott összefoglalók is megjelennek a Play Áruházban. Ezek arra szolgálnak majd, hogy az egyes alkalmazásokról gyorsan megtudhassuk a legfontosabbakat, de szintén az MI révén lesz lehetőség arra is a felhasználók számára, hogy a hasonló kategóriájú alkalmazások könnyedén összehasonlíthatók legyenek.
Frissülni fog a játékvásárlás élménye is. Itt elsősorban a felfedezésre összpontosítanak, a Google konkrétan gazdagabb részleteket ígért az egyes játékokkal kapcsolatban, kiegészítve a fejlesztők YouTube-videóival és egyértelműen megjelölt promóciókkal. Ez ráadásul kiterjed a vásárlás utáni élményre is, mivel a visszatérő felhasználóknak frissített fejlesztői jegyzeteket és egy tippeket és trükköket tartalmazó részt ígértek.
Ezeken túlmenően pedig személyre szabhatóvá is akarják tenni az áruházat. Ehhez az új Gyűjtemények funkció is segíteni fog, ahol egyéni kategóriák hozhatók létre, a korábban megvásárolt alkalmazásokból. Így érhető el, hogy az egyes embereknél eltérővé válhat a Play Áruház kezdőképernyője, ám ennek köszönhetően a vállalat szerint könnyebben folytathatók lesznek majd a játékok, filmek, sorozatok.
Bár a tesztfázison nagyrészt már túl van a dolog, még mindig korai szakaszban jár az új funkciók és szolgáltatások bevezetése, amit jól mutat, hogy ezek még csak az angol nyelvű verzióban érhetők el.