Több jel is arra utal, hogy a jövőben a videók szüneteltetésekor is reklámok bukkanhatnak fel azoknál, akik nem fizettek elő a videómegosztónál.
Rengeteg pénzt lehet csinálni a népszerű videómegosztó platformokon a hirdetésekből, ezt aligha kell ragoznunk. A felhasználók ezt kénytelenek elfogadni, ha ingyenesen akarják használni ezeket, vagy pedig valamilyen előfizetési módot tudnak választani az esetek többségében, amivel csökkenthetik, adott esetben teljesen meg is szüntethetik a reklámokat.
Mivel ez sokak számára bosszantó, rengetegen választják ezt a lehetőséget, a többieknek pedig türelmesen végig kell nézni a reklámokat, amiket a YouTube új módon fog elénk tárni. Az Engadget cikke szerint 2023-ban kezdték el vizsgálni a szüneteltetett képernyőkön való hirdetések használatát kiválasztott hirdetőkkel.
A Google üzleti vezetője, Phillip Schindler tavaly áprilisban jelentette be, hogy a hirdetőknek tetszett az új koncepció, de állítólag a nézők nem lelkesedtek ezért annyira. Több Reddit-felhasználó is képernyőfotókat tett közzé az új fajta hirdetési módról, viszont elég negatív véleményeket fogalmaztak meg ezzel kapcsolatban.
Mint azóta kiderült, a videók szüneteltetésekor felbukkanó reklámok nem csak a weboldalon jelennek majd meg, hanem a YouTube mobilalkalmazás videóinak szüneteltetésekor is. A képernyő szüneteltetésekor látható hirdetések koncepciója egyébként nem a Google találmánya. Ugyanilyen metódussal dolgozik az AT&T DirecTV és a Hulu is, de például egyes Amazon termékek, például a Fire táblagépek is hirdetéseket mutatnak a zárolási képernyőn.