Olyan szabadalmakról adott hírt a GameRant, amelyek alapjaiban változtathatják meg az eddig ismert játékélményt a PlayStation konzolokon. Persze ezekből még nem biztos, hogy a most ismert formában lesz is valami, az ötletek érdekesek és vélhetőleg sokan szívesen tesztelnék.
Minek küzdjünk, ha egy funkció megteszi helyettünk?
Vannak olyan játékok, amelyek bármennyire érdekesek, sokan nem állnak bele komolyabban, mert baromi sok időt vesz el, hogy megfelelő szintre kerüljünk, ehhez pedig sok apró feladat elvégzésére van szükség. Feltéve persze, ha a Sony újdonsága ezt nem intézi el helyettünk. Az Auto-Play gaming lényege, hogy mi megadhatjuk a célokat, mit és hogyan kellene elérni, így állítólag a sokszor ismétlődő folyamatok sem az időnket, sem pedig a kedvünket nem veszik majd el.
A Sony technológiája egy mesterséges intelligenciával működő modellt használna arra, hogy a PlayStation Networkhöz hasonlóan felhőalapú szolgáltatásokból származó információk alapján megtanulja, hogyan kell játszani a játékokat. Persze mindenre ez sem lenne jó, a rendszer nem fogja telibe végigjátszani helyettünk a játékot, nem küzd meg másokkal vagy hasonlók, ez tényleg csak arra való, hogy a felhasználókat, azok adatainak szimulálásával megkíméljék az unalmas részektől.
Ez persze kicsit furán hangzik, de ha átélte már valaki, milyen hamar elmehet a kedve a túl sok ismétlődő dologtól, ez feljavíthatja a játékélményt, igaz még csak egy szabadalomról volt szó, konkrétumokról nem.
Haptikus visszajelzésekké konvertálnák a hangokat
A GameRant szerint a Sony másik szabadalma alapján előfordulhat, hogy hamarosan olyan kontrollereket használhatunk, amelyek a játék hangjait, illetőleg azokat, amelyek felőlünk érkeznek, haptikus vezérlőrezgéssé alakítaná. A szoftver célja, hogy a játékosok számára még magával ragadóbb játékélményt nyújtson, amelyben a játékosok, ahogyan írták „kézzelfogható hangok” formájában élhetnék át érzelmeiket.
A Sony haptikus visszajelzési technológiáját már korábban is dicsérték, mert képes fokozni a különböző játékokban való élményt, itt pedig ezt még kiterjedtebb módon adhatnák át. Nem elképzelhetetlen, hogy ezzel egyébként a halláskárosultak számára is jobb érzéseket biztosíthat. Működési elvét tekintve lényegében a haptikus visszajelző API képes lenne a játékbeli karakterek, valamint a játékosok mikrofonjainak hangfelvételére.
A hangot valós időben rögzítenék, és elmentenék, hogy később haptikus visszajelzéssé alakíthassák, de arról persze itt sem szólt a fáma, mely kontrollerek és mikor rendelkeznek majd ilyen képességekkel, ettől függetlenül mindkét fejlesztés újszerű játék élményt adhat a gamereknek.