11. alkalommal mutatta be Data Never Sleeps című kiadványát a Domo nevű cég, amely az elmúlt évtizedben nyomon követte a világ adatfelhasználási szokásait, éves infografikájuk által pedig betekintést nyújtanak az interneten percenként keletkező hatalmas adatmennyiségbe, ami egészen lenyűgözőre sikerült.
A lényeg az alábbi grafikonon látható, itt ugyanis lebontották nekünk, hogy egy perc leforgása alatt átlagosan hány emailt küldenek el a világban, mennyi lájk születik a Facebookon, de többek között azt is látni, mennyi pénzt költöttek el az emberek az Amazonon. A teljes dokumentum pedig itt érhető el.
A kutatás szerint 60 másodperc alatt tehát:
A Yahoo! Finance cikke szerint a legutóbbi kimutatáshoz képest az online és szórakoztató platformok egyre nagyobb aktivitást mutatnak, de a digitális költést illetően is növekedés tapasztalható. Utóbbi nagyot lépett előre amennyiben a DoorDash adataira támaszkodunk, hiszen itt például 60 százalékos előre lépésről számoltak be, ám a cikkben azt a sajnálatos tényt is megjegyzik, hogy a digitális tevékenységek intenzívebbé válásával párhuzamosan azonban a kiberbiztonsági fenyegetések is fokozódnak.
„Az idei eredmények tükrözik a folyamatosan és gyorsan változó digitális közeget, amelyet csak fokoznak az olyan mesterséges intelligencia-modellek gyors népszerűségei, mint a ChatGPT. Az adatok mindent befolyásolnak, amit teszünk, a gyors online kereséstől vagy egy e-mail elküldésétől kezdve a legfrissebb szalagcímek ellenőrzéséig a munkába menet. Az immár tizenegyedik éve megrendezett Data Never Sleeps az év 525 600 percének egyikében mutatja be, hogy mennyire támaszkodunk az adatokra és azok mindennapi életünkre gyakorolt hatására” – mondta Josh James, a Domo alapítója és vezérigazgatója.
„Az adatok átszövik digitális életünket, éves jelentésünk, a Data Never Sleeps pedig a vállalkozások és a fogyasztók számára egyaránt a legjelentősebb adatokra világít rá” – zárta gondolalatit a szakember.