A Meta közösségi oldalai alapvetően ingyenesek maradnak, de havidíj ellenében lehetőségünk lesz eltüntetni a sokakat zavaró reklámokat. Az új lehetőség az Európai Gazdasági Térség, az Európai Unió, illetőleg Svájc területén válik elérhetővé. Mutatjuk, mit kell tudni az újdonságról.
Hivatalos blogján jelentette be a Meta hétfőn, hogy megérkezett Európába a hirdetésmentes variánsa az Instagram és a Facebook nevű közösségi oldalaknak. A cég szerint ezt azért vezetik be az említett területeken, hogy ezzel is eleget tudjanak tenni az európai szabályoknak, hiszen így a személyre szabott reklámokhoz már nem lesz szükséges gyűjteniük a felhasználók adatait.
A közleményük szerint továbbra is hisznek a hirdetésekkel támogatott internetben, amely az emberek számára gazdasági helyzetüktől függetlenül hozzáférést biztosít a személyre szabott termékekhez és szolgáltatásokhoz, miközben a kisvállalkozásoknak is segítenek ezzel elérni a potenciális vásárlókat, de tiszteletben tartják a fejlődő európai szabályozás szellemét és célját.
Éppen emiatt alkották meg ezt az előfizetéses modellt, amivel úgy vélik, egyensúlyt teremthetnek, hiszen a felhasználóknak választási lehetőséget biztosítanak, ráadásul így továbbra is kiszolgálhatnak mindenkit az EU-ban, az EGT-ben és Svájcban. Aki úgy dönt, továbbra is ingyenesen használja termékeiket, változatlan felhasználói élménnyel számolhat, beleértve a hirdetési beállításokat.
Azok viszont, akik a reklámmentességet választják eltérő díjazással számolhatnak függően attól, milyen eszközről használják a Facebookot vagy az Instagramot. Amennyiben a webes változatra fizet elő valaki, az 9,99 euróba kerül majd havonta, Androidot és iOS-t futtató mobileszközök esetében viszont 12,99 eurót kell kifizetni.
A Meta részéről azonban azt is hozzátették, hogy a kezdeti előfizetés március 1-jéig a felhasználó Fiókközpontjában található összes összekapcsolt fiókra vonatkozik, ezt követően viszont minden további fiók után 6 eurót kell kifizetni weben, míg iOS és Android rendszerben 8 euró lesz ez az összeg.