2023.05.02.TomiSpark

A TikTok tulajdonosa egy újabb nagy dobásra készül

Lemon8 névre hallgat az alkalmazás, amely fokozatosan egyre nagyobb népszerűségre tett szert a közelmúltban, az amerikai piacon pedig most kezdték el igazán felfedezni. Az app sok dologban emlékeztet a TikTok felületére, mivel ez is a ByteDance terméke, ugyanakkor a célja és az alapvető felépítése eltér az ismert rövid videókra szakosodott platformtól. Mutatjuk, mi ez!

Érdekes dologra világított rá a napokban a ZDNET weboldala. A portál egy terjedelmes cikket közölt a Lemon8-ról, ami egy új, de mégis elég ismerős applikáció. Utóbbi azért van, mert tényleg ugyanonnan származik, mint a TikTok, ez viszont hivatalosan egy életmód-applikáció, amely többek között az Instagrammal próbálja meg felvenni a versenyt.

Lemon8-ra videókat és fotókat is meglehet osztani, a tartalmak pedig alapvetően a felhasználók ételek, szépségápolás, wellness és utazás iránti érdeklődését szeretné kiszolgálni. Az, hogy a héten hirtelen felkapottá vált a médiában annak is köszönhető, hogy az App Store-ban az első helyen áll az USA-ban, az életmód-alkalmazások között.

Fotók: ZDNET

A Lemon8-nál fontos kiemelni, hogy nem támogatott a függőleges videók görgetése, az itt létrehozott tartalmak pedig általában egy adott téma köré összpontosulnak. A legtrendibb témák a divat, a szépség, az ételek, a wellness és az utazás, de egyes témák alatt javaslatok, ajánlások is szerepelnek. A felhasználók megjelölhetik azt is, hogy hol vásárolták a ruháikat és mennyibe kerültek, ezt pedig sok influenszer alkalmazta már a feltöltéseknél. Mindez azonban nem véletlen, elég egyértelmű jelek utalnak arra, hogy a ByteDance már egészen sok ismert influenszerrel kötött partneri szerződést, de ezt valójában annyira nem is titkolták, elég csak a #Lemon8partner hashtaget megemlíteni.

Amiért létrejött, hogy egyrészt a ByteDance tovább növelje befolyását a piacon, másrészt van két nagy rivális, amelyet egy ideje már le akar nyomni a cég. Az egyik a Meta erősen hasonló terméke, az Instagram, ami ugyan hivatalosan nem az életmód témákhoz kapcsolódik, de rengeteg ilyesfajta tartalom megtalálható rajta. Ezen túl pedig ott van még a Little Red Book nevű app, ami Kínában szerzett magának igencsak nagy hírnevet.

A számok mindenesetre azt mutatják, hogy a Lemon8 jól halad. A népszerűséget tekintve már rengeteg ember rákattant az USA mellett Japánban és Thaiföldön is, ahol a Little Red Book kevésbé domináns az életmód-alkalmazások terén. Apróság, de sokat számíthat ebből a szempontból, hogy a felhasználók összekapcsolhatják TikTok- és Instagram-fiókjaikat, hogy szélesítsék közösségi médiás elérésüket.

Ami viszont látszik, hogy a projekt még nagyon gyerekcipőben jár. Nem lehet például tudni, mennyi pénzt tudnak vele majd keresni az emberek, ha megfelelő minőségű és magas elérésű tartalmat tudnak gyártani, ráadásul az igazán neves alkotók sem vándoroltak még át. A lehetőség tehát adott és vélhetően ahogyan terjeszkednek, egyre többen tesztelik majd az appot.

Megosztás
Beszéjünk róla!
Ahhoz, hogy kommentelni tudj be kell jelentkezned Facebookon!

Bejegyzések, amelyek érdeklehetnek.

crosschevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram