Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a YouTube rövid felvételekre szakosodott szolgáltatása, amivel a TikTok babérjaira törtek, A cég bejelentette, hogy hamarosan már a Shorts esetében is bevételre tehetünk szert. Mutatjuk, mit kell tennünk ehhez!
Az elmúlt néhány évben sokan tudtak jelentős összegeket keresni a YouTube-ra feltöltött videókkal, ám a platform veszíteni kezdett népszerűségéből, TikTok sikereit követően. A rövid videók beszippantották az embereket, így nem meglepő, hogy már a ByteDance alkalmazásában is megjelent a monetizációs lehetőség, ahogyan az sem, hogy sokan próbáltak meg lemásolni őket az ismert cégek közül is. Az Instagramnak ott a Reels, a YouTube pedig a Shorts néven indított új szolgáltatást.
Utóbbi eddig úgy néz ki, hogy bejött, így a bejelentésük szerint február elejétől kezdve már a Shorts révén is pénzt kereshetünk. Erre persze eddig is voltak módszerek, hiszen vásárlási lehetőséget is létrehozhattak az alkotók, továbbá a Shorts számára létrehozott alapból is visszaosztott egy keveset a YouTube a legnépszerűbb videók után, de mostantól a többség számára már ismerős partnerprogramba is bekerülhetnek a felhasználók.
Aki már beletartozik ebbe, azoknak felajánlja majd a rendszer, hogy fogadják el a legújabb felhasználási feltételeket, amire július 10-ig lesz lehetőség. Akik ezt nem teszik meg, azok kikerülnek a programból és újra kell jelentkezniük oda.
Aki esetleg azon töri a fejét, hogy csatlakozna, annak tudnia kell, hogy az általános videók esetében legalább 1000 feliratkozóval és 4000 órányi megtekintéssel kellett rendelkeznie, a Shorts esetében pedig nem sokban tér el a szabályzat. Feliratkozókból szintén ugyanannyi a minimum, megtekintésekből viszont már az is elég, ha valaki 90 nap alatt elér 10 millió megtekintést.
A Shorts eddig tényleg működőképesnek tűnik, szóval a YouTube részéről ez egy újabb próbálkozásnak tűnik arra, hogy a jövőben valamikor ebben a szegmensben is vezető pozícióba kerüljenek.