Új irányba nyitott a népszerű streamingszolgáltató, miután megvették a Heardle névre hallgató zenei kvízt, amit a Wordle ihletett.
Egy darabig még saját weboldalán lesz elérhető, de nem kizárt, hogy a jövőben a Spotify alkalmazásaiba, és webes felületébe integrálódik a Heardle. A játék viszonylag friss, hiszen a nemrégiben hatalmas sikereket elérő Wordle alapján jött létre, ráadásul a felépítés, valamint a dizájn is erre alapult.
Július 12-én megérkezett a bejelentés, hogy a Spotify megvásárolta ezt a játékot. A vállalat korábban még nem tett ilyen lépést, ezzel pedig egyrészről lekötik a zenerajongókat, másrészt felfedező eszközként is működhet a The Verge beszámolója szerint.
A játék lényege, hogy felhasználóknak hat próbálkozáson belül kell kitalálniuk a lejátszott dalt. Először a kezdőhangok, majd az egyre hosszabbá váló utalások alapján. Amikor a végén kiderül a megfejtés, a Spotify-on található dalra kapunk egy linket, ez pedig az első nagyobb változás. Korábban a SoundCloudra irányított minket az oldal.
„Mindig innovatív és játékos módszereket keresünk arra, hogy fokozzuk a zenei felfedezést, és segítsük a művészeket abban, hogy új rajongókhoz jussanak el. A Heardle igazán szórakoztató módszernek bizonyult arra, hogy rajongók millióit hozzuk kapcsolatba az általuk ismert és szeretett dalokkal és az új számokkal, valamint arra, hogy versenyezzenek a barátaikkal, melyikük rendelkezik a legjobb zenei ismeretekkel” - mondta Jeremy Erlich, a Spotify globális zenei vezetője.
A Heardle Spotify-integrációja az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Írországban, Kanadában, Ausztráliában és Új-Zélandon indul, mielőtt más országokra és nyelvekre is kiterjedne. A vállalat azt is tervezi, hogy a Heardle-t idővel teljesebb mértékben integrálja az alkalmazásba, bár azt nem közölte, hogy ez hogyan és mikor fog megtörténni, és azt sem mennyit fizetett most érte.