Bár elsőre nem tűnik fel, azért ha összevetjük a keresőóriás ikonikus emblémájának első változatát a mostanival, akkor kitűnnek a különbségek. A Google szeptember 27-én ünnepelte fennállásának 25. évfordulóját, ezt pedig mi mással tették volna, mint egy ünnepi logóval, illetőleg egy kedves kis videóval.
A Google 1998-ban jött létre, Larry Page és Sergey Brin jóvoltából. Tulajdonképpen egy garázsban megalakult projektről van szó, ami az egyetemen megismerkedett fiatalok közös ötlete nyomán indult el. Page és Brin szerették volna leegyszerűsíteni azt a folyamatot, amikor jelentős mennyiségű adathalomból akarunk releváns információkat szerezni.
Ehhez még BackRub néven próbálkoztak először egy keresőmotorral 1996-ban, ami egy a linkek elemzésére hasznosított technológia volt, ez pedig a későbbi Google alapját jelentette. Az alapítók végül ezt a nevet választották, amely a „googol” kifejezésből ered. Ez valójában egy 1-est jelent, amit száz darab 0 követ.
Miközben Page és Brin fáradhatatlanul dolgozott kollégiumi szobáikból egy jobb keresőmotor prototípusának kifejlesztésén, 1998-ban már az első befektetés is megérkezett a Sun Microsystems egyik alapítója, Andy Bechtolsheim révén, ám a kiállított csekk a Google Inc. névre szólt, ami ekkor még nem is létezett! Ezt a problémát az alapítók végül családi segítséggel küszöbölték ki, a tőkeinjekciónak köszönhetően pedig már saját irodát is kialakítottak, ami valójában Susan Wojcicki garázsa volt. A hölgy sokáig a vállalattal maradt, olyannyira, hogy 2014 és 2023 között a YouTube vezérigazgatója volt.
A Google innentől kezdve szépen lassan egyre nagyobb hírnévre és még több befektetésre tett szert, miközben 2000-től már a napi forgalmukat is monetizálni tudták, így jött létre az AdWords. A cég tehát jelentős növekedésnek indult, az említett garázs pedig a logóra és a cég identitására is hatással volt. Már az első irodában is volt ping pong asztal, a színes és mókás hangulatot pedig a logóban is szerették volna átadni. Ennek történetét egy videóban is összefoglalták nekünk, amelyben arról mesél egy pár, hogy nem tudták, hogyan kellene felvágni a Mexikóban vásárolt ananászt, ezért ezt beírták a keresőbe. A videó jól mutatja, mennyit változott a világ 25 év alatt.
Az biztos, hogy a logók azóta sem váltak unalmassá, amit a Doodle is jól jelez. A Google emblémája ugyanis rengeteg ünnepi esemény során különleges formát ölt, az első pedig már rögtön az alapítás évében 1998-ban megérkezett. Ennek a története is egyedi, mivel a világ egyik legextrémebb eseménye, a Nevada állambeli Black Rock sivatagban rendezett Burning Man Fesztivál ihlette a logót. A Google akkor főként arra akarta felhívni a figyelmet, hogy ezen idő alatt lefagyhat a szerverük, mivel Larry Page és Sergey Brin is jelen lesznek a fesztiválon.
Az ünnepi logók azóta már szerves részét képezik a Google-nek, néhány napja például az alábbival ünnepelték meg szülinapjukat, illetőleg ide kattintva egy ebből az alkalomból létrejött anyagot találunk, amiben a cég összefoglalta, mit is értek el 25 év alatt.